3 013 läst · 18 svar
3k läst
18 svar
Oseriösa företag byter namn - svårt för konsumenter att upptäcka
På konsumentens sida
· 3 185 inlägg
Företag som fått dåligt rykte kan enkelt byta namn för att på så vis starta om. Namnbyten är svåra för konsumenter att upptäcka, eftersom man aktivt måste beställa ut informationen.
Du kan läsa artikeln här: Oseriösa företag byter namn - svårt för konsumenter att upptäcka
Du kan läsa artikeln här: Oseriösa företag byter namn - svårt för konsumenter att upptäcka
Det borde ju vara tydligt överallt vad företag hetat innan
Och det borde även synas om personer bakom företag har konkurser bakom sig
Myndigheterna på bedragarnas sida..... Igen?!! 😅
Och det borde även synas om personer bakom företag har konkurser bakom sig
Myndigheterna på bedragarnas sida..... Igen?!! 😅
Eniro visar informationen.
Google hittar deras nya namn
Söker man på bolagsverket efter J38 får man ingen träff 😮
Koncernstrukturen ser ut så här.
Det går inte så bra nu.
Google hittar deras nya namn

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Söker man på bolagsverket efter J38 får man ingen träff 😮
Koncernstrukturen ser ut så här.

Det går inte så bra nu.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 963 inlägg
Riktigt usel jämförelse då varken Goldstar eller dagens LG knappast medvetet lurat/lurar sina kunder. Dessutom berodde deras namnbyte till största del på att företag gick ihop och en "internationalisering" av namnet i samband med en bredare satsning på västerländska marknader. Prefixet Lucky har dom dessutom mig veterligen aldrig använt i elektroniksammanhang.Hep skrev:
En betydligt bättre jämförelse (om än fortfarande dålig) är Joffe Marketing AB som förutom en agentur för Tefal även importerade billigt skräp från Kina och döpte skräpet till Nordica. Några år senare efter lite fusioner etc. så köpte dom fortfarande in skräp, nu dock med fokus på design. Detta skräpet säljs fortfarande under namnet OBHNordica. Då hade dom överhuvudtaget ingen egen utveckling utan det var som sagt omdöpt skräp som såldes men hur det är nu ska jag låta vara osagt men jag är tveksam till att dom har någon större egen utveckling av produkter.
Jag kan bara be om ursäkt för att jag tydligen verkade vara helt allvarlig.
Det fanns visserligen en tydlig strategi med att ta bort det gamla namnet och kunna kliva upp ett par steg statusmässigt, men den diskussionen kan du och jag roa oss med över en pilsner om vi ses. Att jag skrev här var mest för att jag var lite uttråkad och lite fånig.
Det fanns visserligen en tydlig strategi med att ta bort det gamla namnet och kunna kliva upp ett par steg statusmässigt, men den diskussionen kan du och jag roa oss med över en pilsner om vi ses. Att jag skrev här var mest för att jag var lite uttråkad och lite fånig.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 963 inlägg
Och jag högg direkt 😎Hep skrev:
Jag kan bara be om ursäkt för att jag tydligen verkade vara helt allvarlig.
Otroligt svårt att att välja hantverkare. Man försöker ju helst hitta någon bekant som kan ge omdöme, men ibland känns det som man får blunda och hoppa - och då har jag ändå möjlighet (inloggning) att faktiskt kolla kreditupplysningar på AB.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 850 inlägg