Hej,
Jag skulle rensa min golvbrunn, och blev plötsligt orolig att det fanns något fel på konstruktionen och undrar om någon kan hjälpa mig. Vad jag förstår ska klämringen tryckas mot t.ex. en badrumsmanschett. När jag nu tittade så ser det ut som det är någon form av plastskikt som går ner på manschetten. Men givet att min kunskap om badrum är begränsad så är jag osäker på om det faktiskt är manschetten, eller kanske något annat och att allt därmed åtminstone inte ser väldigt fel ut.
Kan tillägga att det är mosaik på golvet
Jag skulle rensa min golvbrunn, och blev plötsligt orolig att det fanns något fel på konstruktionen och undrar om någon kan hjälpa mig. Vad jag förstår ska klämringen tryckas mot t.ex. en badrumsmanschett. När jag nu tittade så ser det ut som det är någon form av plastskikt som går ner på manschetten. Men givet att min kunskap om badrum är begränsad så är jag osäker på om det faktiskt är manschetten, eller kanske något annat och att allt därmed åtminstone inte ser väldigt fel ut.
Kan tillägga att det är mosaik på golvet
Redigerat:
Renoverare
· Skåne
· 8 498 inlägg
Ja jag ser inget konstigt alls...
Det ljusaste du ringat in på andra bilden är ju själva klämringen. 🤔
Övrigt är väl kladdigt vitt fix vilket är vanligt man använder till mosaik.
Det ljusaste du ringat in på andra bilden är ju själva klämringen. 🤔
Övrigt är väl kladdigt vitt fix vilket är vanligt man använder till mosaik.
Renoverare
· Skåne
· 8 498 inlägg
Jättesvårt att svara på faktiskt... tyvärr
Tack ändå
För tydlighets skull om någon annan läser, inser jag att jag också uttryckte mig fel. Det ska såklart stå "När jag nu tittade så ser det ut som det är någon form av plastskikt som går ner på klämringen".
För tydlighets skull om någon annan läser, inser jag att jag också uttryckte mig fel. Det ska såklart stå "När jag nu tittade så ser det ut som det är någon form av plastskikt som går ner på klämringen".
Liknande trådar
-
Duschgolvbrunn till toalettavlopp?
Vatten & Avlopp -
Är väggnära golvbrunnar mer utsatta för vattenskador än traditionella diton?
Badrum -
Vattenledning och golvbrunn dolt i undergolv.
Vatten & Avlopp -
Tätning av golvbrunn
Badrum -
Golvbrunn i källare/garage och en brunn utanför - stänga golvbrunn inomhus?
Vatten & Avlopp