Byggahus.se

Oro för inbrott hos var fjärde hushåll

594 läst  7 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
    Stor andel inbrottslarm och oro för inbrott hänger ihop, mest oroliga är husägare i södra Sverige och i Stockholm. Här får du tips på hur du säkrar upp hemmet mot inbrott.

Du kan läsa artikeln här: Oro för inbrott hos var fjärde hushåll

2. R
    Anonym
    Tack Verisure för den fullständigt objektiva rapporten om att ett uppkopplat larm är det absolut bästa hindret mot inbrott.

• Svara
  3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Jag tror inte heller på det där med att larmet måste vara uppkopplat. Det viktigaste är nog larmets avskräckande verkan - att man sätter upp dekalerna på fönstren som visar att huset är larmat. Eller varför inte en sån där kamera-atrapp så att tjuvarna tror att man filmar dem.

4. Elina Blom Westergren
    Moderator Nivå 11
    Jag håller med och justerade delen om uppkopplade larm

5. I
    Anonym
    Bryr de sig om en kamera? De som begår brotten är väl för det mesta antingen höga eller från annat land.
    Jag har skal larm som talar om att det är tid att fly, sen kan de rota runt bäst de vill efter nåt av värde för jag har inget.
    Tänkte för ett tag sedan att man skulle stålsko fönsterbåge och karm samt komplettera med massiva järnspröjs men det hade väl bara resulterat i att de gick genom väggen istället i tron att det måste finnas nåt värdefullt eftersom det var så skyddat.
    För att avskräcka har jag belysning hela mörka tiden och öppen trädgård så jag eller grannarna kan se ev kringstrykare.
    Att få ett slut på tjyverierna går bara genom att befästa tullstationer och kolla varenda bil som ska korsa gränsen. Som det är nu kan de köra både grävmaskiner och kranbilar över sundet utan att någon sett nånting.

• Svara
  6. L
    Medlem · Nivå 10
    Är inte ett dugg orolig för inbrott och låser i princip aldrig dörren när jag åker hemifrån! Inte heller låser jag garage eller uthus.

Vill tjuvarna ta sig in så gör dom det endå och då är det ju som bara larm som kan hjälpa men tyvärr är det ju helt bevisligen som att piska en död häst, dödfött!

Redigerat 2 dec 2014 23:26
  7. I
    Anonym
    Jo jag har ju kameror inne också, provisoriskt uppställda, tanken var att ska börja filma vid rörelse och skicka till en server. Men värdet av det är tveksamt om det finns nåt. Men barnen kan ha roligt med dem, logga in och se vad fassan gör.:)

• Svara
  8. H
    Medlem Nivå 9
    Det verkar idylliskt i i Norrbotten!