Hallå alla händiga!

Ska i dagarna börja fixa mitt gamla trägolv, och behöver DESPERAT tips om var man får tag på bästa priset på en bra nåtfogs-/däckfogsmassa typ "SIKAFLEX", "MARIN OCH TEKNIK", eller annan likvärdig elastisk och slipbar svart fogmassa,
SOM HELST OCKSÅ BÖR TORKA SNABBARE än de jag har nämnt ovan!
- Golvet i fråga har tyvärr delvis riktigt breda och djupa fogar ( som värst 15 X 15 mm )
som kommer att ta närmare en vecka att genomhärda med deras torktid!
(- För att inte tala om hur många hutlöst dyra tuber som kommer att gå åt!)

HAR NÅGON DÄRUTE ETT BRA TIPS?

Tacksam för alla goda råd!

P.S
Bor i Stockholm, så det vore bra om det finns i trakten

Tack för tipset Boppe!

Ska kolla vilka som för det fabrikatet här i Stockholm ( eller har du redan ett tips?)
- Och apropå värkande händer............. har redan gjort samma erfarenhet då jag fixade mitt hallgolv, DENNA GÅNG SKA JAG VERKLIGEN HYRA EN ELEKTRISK FOGPISTOL!
- Men det var verkligen inte lätt att hitta någon som hyr ut sådana (!?)
Till slut hittade jag "HYRESHUSET" som hade sådana till uthyrning, - BLEV JAG GLAD,ELLER!
(Men jag har ju inte kört med en så´n förrut, så man får se om den funkar som man hoppas?)

Det enda som var trist med "GAP MASTER" verkar vara TORKTIDEN;
"Torktid: Cirka. 18-24 timmar. Belastningsbar: 2-3 dagar."!
Och när är den då egentligen slipbar?

Jesseman

Silvan här i Halmstad säljer ut Sikaflex som utgår ur deras sortiment. 50 kronor tuben. Kanske är det likadant hos din närmsta butik. (I övrigt har jag inte mycket positivt att säga om Silvan).

"""Det enda som var trist med "GAP MASTER" verkar vara TORKTIDEN;
"Torktid: Cirka. 18-24 timmar. Belastningsbar: 2-3 dagar."!
Och när är den då egentligen slipbar?"""

Jag slipade mitt hallgolv 24 timmar efter att sista patronen tömts, funkade utmärkt. Beror ju iofs på fogbredd-/djup och du hade några rejält feta springor förstår jag.

Ring kundtjänst eller motsvarande så får du numret till närmsta handlare

//boppe

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.