13 130 läst ·
4 svar
13k läst
4 svar
Önskar tips om BILLIG nåtmassa till trägolv
Hallå alla händiga!
Ska i dagarna börja fixa mitt gamla trägolv, och behöver DESPERAT tips om var man får tag på bästa priset på en bra nåtfogs-/däckfogsmassa typ "SIKAFLEX", "MARIN OCH TEKNIK", eller annan likvärdig elastisk och slipbar svart fogmassa,
SOM HELST OCKSÅ BÖR TORKA SNABBARE än de jag har nämnt ovan!
- Golvet i fråga har tyvärr delvis riktigt breda och djupa fogar ( som värst 15 X 15 mm )
som kommer att ta närmare en vecka att genomhärda med deras torktid!
(- För att inte tala om hur många hutlöst dyra tuber som kommer att gå åt!)
HAR NÅGON DÄRUTE ETT BRA TIPS?
Tacksam för alla goda råd!
P.S
Bor i Stockholm, så det vore bra om det finns i trakten
Ska i dagarna börja fixa mitt gamla trägolv, och behöver DESPERAT tips om var man får tag på bästa priset på en bra nåtfogs-/däckfogsmassa typ "SIKAFLEX", "MARIN OCH TEKNIK", eller annan likvärdig elastisk och slipbar svart fogmassa,
SOM HELST OCKSÅ BÖR TORKA SNABBARE än de jag har nämnt ovan!
- Golvet i fråga har tyvärr delvis riktigt breda och djupa fogar ( som värst 15 X 15 mm )
som kommer att ta närmare en vecka att genomhärda med deras torktid!
(- För att inte tala om hur många hutlöst dyra tuber som kommer att gå åt!)
HAR NÅGON DÄRUTE ETT BRA TIPS?
Tacksam för alla goda råd!
P.S
Bor i Stockholm, så det vore bra om det finns i trakten
Hej!
Jag köpte "Gap Master" och fick pröjsa ca 60 spänn tuben, http://www.bona.com/sv/sv/Produkter/Professional/Lack/Mastix__Fyllmaterial/Bona_Gap_Master/
Helnöjd med den fogen, tryckte ut 32 tuber och sen funkade inte hö-handen på några dar.
//boppe
Jag köpte "Gap Master" och fick pröjsa ca 60 spänn tuben, http://www.bona.com/sv/sv/Produkter/Professional/Lack/Mastix__Fyllmaterial/Bona_Gap_Master/
Helnöjd med den fogen, tryckte ut 32 tuber och sen funkade inte hö-handen på några dar.
//boppe
Tack för tipset Boppe!
Ska kolla vilka som för det fabrikatet här i Stockholm ( eller har du redan ett tips?)
- Och apropå värkande händer............. har redan gjort samma erfarenhet då jag fixade mitt hallgolv, DENNA GÅNG SKA JAG VERKLIGEN HYRA EN ELEKTRISK FOGPISTOL!
- Men det var verkligen inte lätt att hitta någon som hyr ut sådana (!?)
Till slut hittade jag "HYRESHUSET" som hade sådana till uthyrning, - BLEV JAG GLAD,ELLER!
(Men jag har ju inte kört med en så´n förrut, så man får se om den funkar som man hoppas?)
Det enda som var trist med "GAP MASTER" verkar vara TORKTIDEN;
"Torktid: Cirka. 18-24 timmar. Belastningsbar: 2-3 dagar."!
Och när är den då egentligen slipbar?
Jesseman
Ska kolla vilka som för det fabrikatet här i Stockholm ( eller har du redan ett tips?)
- Och apropå värkande händer............. har redan gjort samma erfarenhet då jag fixade mitt hallgolv, DENNA GÅNG SKA JAG VERKLIGEN HYRA EN ELEKTRISK FOGPISTOL!
- Men det var verkligen inte lätt att hitta någon som hyr ut sådana (!?)
Till slut hittade jag "HYRESHUSET" som hade sådana till uthyrning, - BLEV JAG GLAD,ELLER!
(Men jag har ju inte kört med en så´n förrut, så man får se om den funkar som man hoppas?)
Det enda som var trist med "GAP MASTER" verkar vara TORKTIDEN;
Och när är den då egentligen slipbar?
Jesseman
Produkter som diskuteras: "FOGPISTOL"
Fogsprutor
Fogsprutor är verktyg som används för att applicera fogmassa, oftast i form av silikon eller akryl, vid tätning och limning i byggnadskonstruktioner och hantverksprojekt. De är essentiella för att uppnå en jämn och kontrollerad applicering
Läs mer
"""Det enda som var trist med "GAP MASTER" verkar vara TORKTIDEN;
Och när är den då egentligen slipbar?"""
Jag slipade mitt hallgolv 24 timmar efter att sista patronen tömts, funkade utmärkt. Beror ju iofs på fogbredd-/djup och du hade några rejält feta springor förstår jag.
Ring kundtjänst eller motsvarande så får du numret till närmsta handlare
//boppe
Och när är den då egentligen slipbar?"""
Jag slipade mitt hallgolv 24 timmar efter att sista patronen tömts, funkade utmärkt. Beror ju iofs på fogbredd-/djup och du hade några rejält feta springor förstår jag.
Ring kundtjänst eller motsvarande så får du numret till närmsta handlare
//boppe
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden