Hej, jag ska under våren renovera två badrum i mitt hus och vill naturligtvis att resultatet ska bli så bra som möjligt till ett så bra pris som möjligt. Jag har ögnat igenom sortimenten på de stora byggvaruhusen och min konklusion är att dessa tillverkare av badrumsmöbler är bland de mest populära:

• Camargue
  • Grohe
  • Gustavsberg
  • Hafa
  • Ido
  • IFÖ
  • IKEA
  • Noro
  • Scanbad
  • Svedbergs
  • Temal

Jag har väldigt svårt att skaffa mig en bild över vilken tillverkare som säljer de mest prisvärda badrumsmöblerna, dvs. bra kvalitet till bra pris. Här på Byggahus finns det flera trådar där olika tillverkare diskuteras, men samtidigt är det ofta först när man är missnöjd som man tar sig tiden att "outa" en tillverkare.

Jag har skapat en omröstning med två frågor:

1. Vilken/vilka tillverkare av badrumsmöbler upplever du har högst kvalitet?
2. Vilken/vilka tillverkare av badrumsmöbler upplever du har lägst kvalitet?

Länk till omröstning: http://voto.se/byggahus

Länk till resultat: http://voto.se/poll/byggahus

Gå gärna in och rösta (du kan rösta på flera alternativ) så kan förhoppningsvis detta hjälpa inte bara mig, men också många andra som sannolikt har samma funderingar.

Jag uppmuntrar givetvis också till en diskussion i denna tråd. Tack på förhand!

Jesper

Redigerat:
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Vedum tycker jag har tillräckligt bra kvalitet och pris. Dock inte med i omröstningen

Kul att det trillat in ett par röster, fortsätt rösta och kom ihåg att ni kan rösta på flera alternativ!

Pin - jag har nu lagt till Vedum i omröstningen.

Gör Grohe badrumsmöbler?

P
Bathlife kanske ska vara med ?

• Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
Jag är inne i samma process och skulle gärna veta hur det gick i omröstningen! Blev det några resultat?

Madnel Madnel skrev:
Jag är inne i samma process och skulle gärna veta hur det gick i omröstningen! Blev det några resultat?
Samma här. Lista i rangordning?

Köp inte Noro i alla fall.

Viktigare än fabrikat är nog materialval. Spånskiva, MDF, kromat blötjärn och sån skit hör inte hemma i våtutrymmen, oavsett tillverkare. Välj saker i massivt trä, inerta material, mässing, rostfritt, osv.

• Gilla
b8q
  • Laddar…
Ikeas prylar brukar vara ren skit, tunna laminerade porösa spånskivor. Blev förvånad att ett badrumsskåp jag köpte på IKEA faktiskt verkar riktigt gediget utfört.

Men jag håller med om att troligen är allt spånbaserat man sätter i ett badrum inte bra. Blir det en skada så kommer det att svälla förr eller senare.

det är kanske dax att omvärdera badrumsmöblernas nödvändighet? Få möbler tål vattenkontakt en längre tid. Nu när man bygger större badrum kan man kanske klara förvaring utan en kommod som får mest stryk och åldras snabbast. Väljer man den bort så är badmöbleringens kvalitet inte så avgörande längre.

Stirra er inte blind på katalogbilder och välj fex en pelare av porslin som täcker vattenlås eller snygga vattenlås som tål att se på. Förvaringsmöbler kan man placera längre bort från risken för vattenstänk.
Själv använde jag en Gustavsbergs handfat på pelare och porslinhyllor från IFÖ när jag inredde mitt badrum - hållbart :)

Har dåliga erfarenheter av ifö kommod . Byte av vattenskadad lådfront under handfat redan efter 3 år. Lådor 90cm mycket trögt tryck in - öppnare som man får trycka 3-5 gånger för en öppning av lådan ( både tomt och belastat) - irriterande!

Redigerat:
vi är i slut tampen med badrumsrenoveringen och köpt badrumsmöbler av fabrikat Dansani

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.