425 läst · 2 svar
425 läst
2 svar
Område med känselbortfall som växer?
Har i många år haft ett område på låret där huden är som bedövad. Har märkt att området (som inte ser annorlunda ut) växer. På senare månader kan det ibland sticka till där. Har inte haft något trauma där heller. Har även börjat få rätt många mindre torrfläckar som går klösa bort men kommer tillbaka. Typ lite fjälliga. Är dessa saker normalt eller bör jag kolla upp dem. Vad kan i så fall känslobortfall bero på. (dvs man känner inte alls om man stryker med ett finger på huden) området är ca 10 cm i diameter.
Hej och tack för din fråga!
Vad bra att du har uppmärksammat att huden i området har förändrats. Det är dock svårt för mig att svara mer specifikt kring huruvida det är något ofarligt eller något som bör kollas upp, så jag vill uppmuntra dig till att ta kontakt med Vårdcentralen i den här frågan.
Vad bra att du har uppmärksammat att huden i området har förändrats. Det är dock svårt för mig att svara mer specifikt kring huruvida det är något ofarligt eller något som bör kollas upp, så jag vill uppmuntra dig till att ta kontakt med Vårdcentralen i den här frågan.
Klicka här för att svara