Vi har idag en takkupa med platt tak samt en balkon utanför där taket förlängts med ett plasttak.
Vi skall nu bygga om denna kupa och funderar på att lägga på takstolar för sadeltak på kupan. Altandörr, fönster och balkong blir kvar. Taket kommer sluta vid kupan och alltså inte gå ut över balkongen är tanken.
Jag har försökt jaga bilder på liknande men det verkar mest vara konstruktioner där man ställer pelare under och det vill vi inte ha.
Tankar någon?
Vi skall nu bygga om denna kupa och funderar på att lägga på takstolar för sadeltak på kupan. Altandörr, fönster och balkong blir kvar. Taket kommer sluta vid kupan och alltså inte gå ut över balkongen är tanken.
Jag har försökt jaga bilder på liknande men det verkar mest vara konstruktioner där man ställer pelare under och det vill vi inte ha.
Tankar någon?
Spontant så kanske det skiljer 70-100cm mellan nock och utbygge så det kanske är för lite, jag vet inte. Anledningen är flera. Nuvarande lösning är dålig och slut rent tekniskt, det läcker. Eftersom vi ändå måste byta tak och laga taket så var vi inne på sadeltak då vi tycker det är mer estetiskt tilltalande.Rickard. skrev:
Klicka här för att svara