Hjälper en kompis med ett "udda" projekt.
Hus men en gammal djup inomhuspool.
Poolen kommer bli en källare, men hur löser vi ventilation på bästa vis?
Tänk er att den blir en lucka/trappa längst bort, jag tänker mig att bästa vore att få till en frånluftspipa i andra änden som går ut. Typ den oranga linjen. Är de dumt eller bra? Nån med bättre idéer?
Hus men en gammal djup inomhuspool.
Poolen kommer bli en källare, men hur löser vi ventilation på bästa vis?
Tänk er att den blir en lucka/trappa längst bort, jag tänker mig att bästa vore att få till en frånluftspipa i andra änden som går ut. Typ den oranga linjen. Är de dumt eller bra? Nån med bättre idéer?
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
-
-
-
-
-
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 315 inlägg
Som jonatan skrev, måste nog vara det minsta problemet dock.
hade nog kört via de gamla donen för tillop/retur fast med luft om luften kommer från något ”vettigt ställe” nån får gärna rätta, budgetlösning men relativt enkel tänker jag.
kommer det från rummet ovan, kör nån enkel co2/fukt eller vad du vill regulator som blandar luften via enkla spjäll med en cirkfläkt som bara cirkulerar och blandar in rätt mängd friskluft via spjällen.
godtaglig lösning om man klackar spjällmotorerna till en viss %-sats.
Beroende på vart tilluften kommer från.
bara en tanke jag fick hur man kan lösa det.
hade nog kört via de gamla donen för tillop/retur fast med luft om luften kommer från något ”vettigt ställe” nån får gärna rätta, budgetlösning men relativt enkel tänker jag.
kommer det från rummet ovan, kör nån enkel co2/fukt eller vad du vill regulator som blandar luften via enkla spjäll med en cirkfläkt som bara cirkulerar och blandar in rätt mängd friskluft via spjällen.
godtaglig lösning om man klackar spjällmotorerna till en viss %-sats.
Beroende på vart tilluften kommer från.
bara en tanke jag fick hur man kan lösa det.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 315 inlägg
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 315 inlägg
Liknande trådar
-
Hur konverterar jag en inomhuspool till boyta
Byggmaterial & Byggteknik -
Jag har en rostig lucka till min whirlpool toppmatade tvättmaskin. Vet någon hur man lossar sprintarna när man skall byta luckan?
Tvättstuga -
Alternativ till pooltak gullberg jansson
Pool -
Tak till nedgrävt teknikrum för pool
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga lock till pool i altan
Altan & Uteplats