Byggahus.se

Oljad valnötsparkett

1. C
    Medlem · 12 inlägg

Carl_Sthlm

Medlem
    Hej!

Jag är precis kommit igång med en totalrenovering av en lägenhet. Det första vi gjorde i morse var att börja riva upp laminatgolvet som låg där nu, för att titta på ekparketten under som skulle slipas och oljas med mörkt pigment. Tyvärr visade det sig att ekparketten under i själva verket var ett betonggolv som inte alls kändes rätt att slipa och olja. Fick ta en akutrunda på stan för att jaga parkettgolv. Vad jag var på jakt efter var ett snyggt, men gärna billigt, mörkt golv med exklusivt utseende och känsla. Tydligen var dessa önskemål helt omöjliga att förena, och som det blivit för det mesta i detta projekt, så fick plånboken ge efter först och ta den stora smällen. Det visade sig att valnöt inte var så mycket dyrare än mörk oljad ek, så jag kom snabbt fram till att valnöt skulle det bli! Jag gissar att det, i vanlig ordning, kostar en hel del mer i butiker mitt i stockholm än vad det gör på nätet. - Till min fråga:

Vart hittar man bäsa möjliga pris på oljad valnötsparkett på nätet?

Tittade på en enstavsparkett på linoliumkompaniet som kostade 920 kr per kvm. Vill helst ha enstav men jag lysnar gärna på andra idéer, förslag och tankar. Men först och främst alltså - vilka är billigast?

Tack så mycket på förhand!

Mvh
    Carl

2. C
    Medlem · 12 inlägg

Carl_Sthlm

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.