Hej!

Vi har långt gånga planer på att köpa ett 30 tals hus med torpargrund. Vid överlåtelsebesiktningen kunde inte besiktningsmannen komma åt torpargrunden pga väldigt små inspektionsluckor och luckan som fanns i köket var det lagt golv på så den gick inte att komma åt. Vi fotade därför litegrann själva.

Vi skulle behöva hjälp att bedöma skicket på torpargrunden, den ser ju för hemsk ut tycker jag men samtidigt finns det väl nästan ingen grund som är vacker och den är ju från -30 talet. Jag postar lite bilder och vore väldigt tacksam om någon med erfarenhet kunde kommentera om det är mer eller mindre dålig skick på grunden.

P.S la in för mkt bilder och begriper mig inte på hur man tar bort dem, ha överseende :) DSCF0266.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCF0276.JPG
Skapa konto

• DSCF0274.JPG
    Skapa konto
  • DSCF0280.JPG
    Skapa konto
  • DSCF0260.JPG
    Skapa konto
Enda jag kan anmärka på är att det är spån på marken. Men allt ser torrt och fint ut!

Och eftersom huset stått sen 30 så skulle jag vilja säga att är det problem hade det redan blivit.
Hålla koll på takavvattning och lutning från huset så ska det hålla sig lika fint i fortsättningen också.

Är väldigt snarlikt mitt eget hus med lite spån på marken och liknande.

Det låter ju bra! :)

Lite frågor: På bild nr2 uppifrån ser man lite vita prickar på en bräda, kan det vara mögel tro?
På bild nr 4 ser man nåt som ser ut som ett orange "öra" kan det vara hussvamp?

Jag kände på brädorna och de kändes "kallfuktiga" men det var ju å andra sidan en kall oktoberdag. Är det något att bry sig om?

Brädorna är ju lite mer "murkna" än den nya fräscha brädan som är skruvad på för något år sedan, är det bara åldrandet som märks?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.