Byggahus.se

Oklara Offerter

1. T
    Medlem · Dubai · 2 inlägg

tokauk

Medlem
    Har kopt ett Modulenthus genom en av Modulenthus partner och entreprenor. Kostnaden for andringar och tillagg till standard drar snabbt ivag och det ar mycket svart att analysera detta da Modulenthus offerter helt saknar detaljer kring extra kostnader for material och arbete, endast en total extra kostnad redovisas utan vidare detaljer.

Ar detta modulenthus princip, att ej redovisa detaljer i kostnader for tillagg, eller ett missforstand mellan Modulenthus och entreprenor? Detta har resulterat i en hel del irritation da kostnaden for de tillagg jag kunnat rakna pa sjalv (tex kakel och golv) har visat sig vara felaktiga.

2. M
    Medlem · 195 inlägg

Modulenthus

Medlem
    Hej tokauk,

Det är svårt för mig att svara på ett korrekt sätt eftersom jag inte känner till bakgrunden i denna affär. Har du köpt ett färdigt visningshus av säljaren eller ett hus där du varit med från början?. Har du begärt att få kalkyl på ett Modulenthus hus med planlösningsförändringar och rena materialval så bör detta redovisas med a´-priser i kalkylen.

Hälsningar
    Martin Lahger / Modulenthus

3. T
    Medlem · Dubai · 2 inlägg

tokauk

Medlem
    Hej Martin,

Jag har kopt hus och tomt av samma foretag och haller som bast pa att forsoka fa klart leveransavropet, har kopt ett Tango 2 och det jag har problem med ar att fa nagra som hels detaljer pa tex tillagg for kok, badrumsmiljo, massage-badkar osv. Har efter att jag pavisat ovan felaktigheter begart mer detaljer men blivit blankt vagrad att fa ta del av detta.

MVH
    Tor

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.