Hallå, jag och sambon håller på plocka ner en verktygsbod som mina farföräldrar byggde på 60talet tror jag, kan ju ha stått sen innan det också.
Under takplåten ligger det något som ser ut som nästan en juteväv men hård och sprucken med trådar som sticker ut, vad kan de vara?
Tacksam för svar.
Under takplåten ligger det något som ser ut som nästan en juteväv men hård och sprucken med trådar som sticker ut, vad kan de vara?
Tacksam för svar.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 894 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 894 inlägg
Det var främst i mattlim och kakelfix, utöver de mest kända armerade cementskivorna, som det kunde vara asbest. Och om det här golvet var limmat en gång så lär det inte ha gått att få bort i ett stycke. Jag skulle säga att riskerna är minimala.
Det är ju aldrig fel att vara försiktig med handskar, glasögon och mask/munskydd om man upplever att det dammar och är knepiga material. Själv hade jag varit nöjd och trygg med handskar i det här fallet.
Det är ju aldrig fel att vara försiktig med handskar, glasögon och mask/munskydd om man upplever att det dammar och är knepiga material. Själv hade jag varit nöjd och trygg med handskar i det här fallet.
Klicka här för att svara