40 640 läst · 636 svar
41k läst
636 svar
Ok att klippa gräset på långfredagen?

Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 425 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 425 inlägg
Nu minns jag inte riktigt vad jag gjorde på långfredagen men hade då inte några tankar på att vara tyst eller extra stillsam utav mig.P Parkeringsvakten skrev:
Så vill jag klippa gräset eller köra jordfräs så skulle inte någon långfredag hindra mig ifrån det.
Minns förresten när en kompis byggde rallybil hemma i sina föräldrars garage.
Där fick det inte väsnas med vinkelslip på söndagar å div. högtider men föräldrarna var med i missionskyrkan.
Det handlar om att visa hänsyn till andra människor. Tyvärr verkar detta vara något som allt färre bryr sig om. Personligen undviker jag att klippa gräs på söndagar och andra röda dagar. Jag tycker inte det är för mycket begärt att det finns en dag i veckan då man kan sitta ute i trädgården i lugn och ro. Jag blir dock inte förbannad om grannen klipper på söndagar. Han är en hygglig typ som jag kommer bra överens med och då får man tåla lite. Det händer ibland att jag klipper på söndagar om jag inte har någon annan möjlighet, t.ex. om det är enda dagen på ett par veckor som gräset är torrt.
Normalt avstår jag från att klippa gräset på långfredagen, snarare är det väl snöslungan. Men om det behovet finns så är det helt OK och även alla andra röda dagar. När fan ska man annars göra det.
O Ossian K Olsson skrev:
Finns väl iofs inte någon anledning någonsin att klippa gräset med en brötig motorklippare när det finns elektriska, robotar, eller i värsta fall en handdriven 😅P Parkeringsvakten skrev:Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.
Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?
Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???