Alfredo Alfredo skrev:
Vilken märklig robot! 😉😮😂😱
Får man låta robotar arbeta på Första Maj eller ska de åka med i tåget också?

S Staffan-N skrev:
Får man låta robotar arbeta på Första Maj eller ska de åka med i tåget också?
Låt dem också marschera så är du säker.

• Haha
mikethebik
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Låt dem också marschera så är du säker.
Vid närmare tanke känns det osunt med marscherade robotar som lär sig att organisera sig och stå upp mot sina mänskliga arbetsgivare. Jag tror jag sett den filmen liksom.

• Haha
Mathildatiger och 2 till
  • Laddar…
Patrik440
P Parkeringsvakten skrev:
Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?
Nu minns jag inte riktigt vad jag gjorde på långfredagen men hade då inte några tankar på att vara tyst eller extra stillsam utav mig.

Så vill jag klippa gräset eller köra jordfräs så skulle inte någon långfredag hindra mig ifrån det. :)

Minns förresten när en kompis byggde rallybil hemma i sina föräldrars garage.
Där fick det inte väsnas med vinkelslip på söndagar å div. högtider men föräldrarna var med i missionskyrkan.

hsd
Hurra 😀
Nu är tråden tebaks till gräsklippningen

• Haha
Uffe A
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Vid närmare tanke känns det osunt med marscherade robotar
Anklagar du mig för att påstå att förstamajtraditionen är sund? 😉🤔😳😱

TheImprovisor
S Staffan-N skrev:
Här klipper jag gräset mitt på blanka Första Maj, ta det ni bakfulla borgare!
Way to go! Keep it up.

Det handlar om att visa hänsyn till andra människor. Tyvärr verkar detta vara något som allt färre bryr sig om. Personligen undviker jag att klippa gräs på söndagar och andra röda dagar. Jag tycker inte det är för mycket begärt att det finns en dag i veckan då man kan sitta ute i trädgården i lugn och ro. Jag blir dock inte förbannad om grannen klipper på söndagar. Han är en hygglig typ som jag kommer bra överens med och då får man tåla lite. Det händer ibland att jag klipper på söndagar om jag inte har någon annan möjlighet, t.ex. om det är enda dagen på ett par veckor som gräset är torrt.

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
LApp LApp skrev:
...att visa hänsyn till andra människor. Tyvärr verkar detta vara något som allt färre bryr sig om.
Har en känsla av att varenda åldrande generation sen typ medeltiden har sagt dessa ord :)
Samtidigt tycker de yngre generationerna att de äldre inte visar hänsyn.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Normalt avstår jag från att klippa gräset på långfredagen, snarare är det väl snöslungan. Men om det behovet finns så är det helt OK och även alla andra röda dagar. När fan ska man annars göra det.

O Ossian K Olsson skrev:
Jag pratade med gud om det och han var fine med att göra trädgårdsarbete på fredagen!

Och även om det inte är fine så är det en synd och som ni vet så dog ju Jesus för våra synder så då är det fine!
P Parkeringsvakten skrev:
Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.

Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?

Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Finns väl iofs inte någon anledning någonsin att klippa gräset med en brötig motorklippare när det finns elektriska, robotar, eller i värsta fall en handdriven 😅

N Nybörjarsmurfen skrev:
Finns väl iofs inte någon anledning någonsin att klippa gräset med en brötig motorklippare när det finns elektriska, robotar, eller i värsta fall en handdriven 😅
nagelsax är klassikern

returen returen skrev:
nagelsax är klassikern
Person klipper gräsmatta framför ett hus med halmtak, talbubbla om att vård förbättrar gräset, text "CLICK!" när gräsklipparens handtag trycks ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nybörjarsmurfen och 1 till
  • Laddar…
Klipper gräs på långfredagen och grillar gris under ramadan. Religion är för andra, men inget för mig.

• Gilla
  • Älska
heimlaga och 4 till
  • Laddar…
Nissens
slaskman slaskman skrev:
Klipper gräs på långfredagen och grillar gris under ramadan. Religion är för andra, men inget för mig.
Varför är du ledig på långfredagen då?

• Haha
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.