Alfredo Alfredo skrev:
Jag har inte den blekaste aning om hur mycket gräs, gräsklippande eller gräsklippare det finns i Gaza.
Så här mycket gräs finns det kvar i Gaza.
Hur tror du det gick för gräsklipparna i gräsklipparaffären till vänster i bild?

Så, nu vet du lite bättre? Förstörd stadsmiljö i Gaza med sönderfallna byggnader och ruiner, inget gräs synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
Motherfucker
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Så här mycket gräs finns det kvar i Gaza.
Hur tror du det gick för gräsklipparna i gräsklipparaffären till vänster i bild?

Så, nu vet du lite bättre?[bild]
Ironi är svårt för en del...

• Haha
  • Arg
  • Gilla
returen och 3 till
  • Laddar…
Hamas har väl, som i praktiken varande landets ledning, ett val:

Se till att alla tillgängliga ekonomiska medel används till att skapa förutsättningar så att befolkningen lever i fred och välstånd så gott det går.

Eller köpa raketer, bomber och andra vapen för pengarna och sedan anfalla gazabornas största arbetsgivare och marknad.

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Ironi är svårt för en del...
Ja. Men du lär dig säkert, vad det lider.

• Älska
Motherfucker
  • Laddar…
Motherfucker Bicmac skrev:
Detta räcker för mig att du anser att det är OK att mörda oskyldiga det säger ALLT om dig @Nötegårdsgubben!
Jag förstår att du tycker det, men det du kallar att mörda oskyldiga ser jag som ett relativt rättfärdigt krig. Och jag anser att det är värt att allra minst förklara omständigheterna kring det när sådana som du kommer med vad jag ser som lögner, halvsanningar, överdrifter och relativisering.

• Gilla
  • Älska
  • Arg
pmd och 4 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vem är du att avgöra vad som är lämpligt eller ej?
Jag ser väldigt få personer i tråden som är lämpliga att avgöra hur man bör uttrycka sig om andra. Det är ju allas medmänniskor!

Tråden är stollig från början. En mer relevant fråga hade varit om man får klippa gräset på långfredag för sina grannar, men fånig, för då hade TS själv insett svaret.

• Gilla
returen och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag förstår att du tycker det, men det du kallar att mörda oskyldiga ser jag som ett relativt rättfärdigt krig. Och jag anser att det är värt att allra minst förklara omständigheterna kring det när sådana som du kommer med vad jag ser som lögner, halvsanningar, överdrifter och relativisering.
Omständigheterna är att när Judar efter andra världskriget invaderade området, bodde det redan människor där. Dessa fördrevs i bästa fall från sina hem och sattes i flyktingläger. Läger de fortfarande bor i. Detta tillstånd leder till desperation. Desperation föder desperata handlingar.
Hamas aktion var en naturlig följd av decennier av trakasserier från Israel vilket kommer att generera hundratusentals nya Hamassoldater när denna utrotning till slut upphör.
Israels taktik är ett långsamt planerat självmord som bara fördröjs av USA.

• Arg
  • Ledsen
  • Haha
  • Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
Motherfucker
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Att du tror på det du skriver säger ju att antingen har du band till Israel eller så är du naiv..
Den dagen USA inte stödjer Israel så kommer dom att få smaka på sin egen medicin..

• Gilla
  • Haha
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Ja. Men du lär dig säkert, vad det lider.
Jag är mästare. Det är därför jag tror i min naivitet att alla förstår.

Att du inte förstår att du inte förstår skulle jag kunna hålla långa föredrag om men varför göra det för någon som inte ens vill?

• Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
Rappakalja mästare!
Svårt att argumentera med någon som inte håller med?
Det tyder ju på att dina argument är ganska tråkiga och svaga.

Trångsynthet är svårt att argumentera mot.

• Gilla
returen
  • Laddar…
Nu börjar Rejäl att radera sina inlägg igen...

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Motherfucker
Grön knapp med texten "Never argue with an idiot; they drag you down to their level then beat you with experience.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
heimlaga och 2 till
  • Laddar…
[bild]
Självinsikt är bra.

• Gilla
  • Haha
returen och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Jag är mästare. Det är därför jag tror i min naivitet att alla förstår.
Här var du genial och här borde du stoppat.
G gaidin skrev:
Att du inte förstår att du inte förstår skulle jag kunna hålla långa föredrag om men varför göra det för någon som inte ens vill?
Och här blev det pannkaka av alltihop. Synd.

• Haha
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Självinsikt är bra.
Tror du det finns någon?

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.