35 928 läst · 608 svar
36k läst
608 svar
Ok att klippa gräset på långfredagen?
Hamas har väl, som i praktiken varande landets ledning, ett val:
Se till att alla tillgängliga ekonomiska medel används till att skapa förutsättningar så att befolkningen lever i fred och välstånd så gott det går.
Eller köpa raketer, bomber och andra vapen för pengarna och sedan anfalla gazabornas största arbetsgivare och marknad.
Se till att alla tillgängliga ekonomiska medel används till att skapa förutsättningar så att befolkningen lever i fred och välstånd så gott det går.
Eller köpa raketer, bomber och andra vapen för pengarna och sedan anfalla gazabornas största arbetsgivare och marknad.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 20 178 inlägg
Jag förstår att du tycker det, men det du kallar att mörda oskyldiga ser jag som ett relativt rättfärdigt krig. Och jag anser att det är värt att allra minst förklara omständigheterna kring det när sådana som du kommer med vad jag ser som lögner, halvsanningar, överdrifter och relativisering.Bicmac skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 25 321 inlägg
Jag ser väldigt få personer i tråden som är lämpliga att avgöra hur man bör uttrycka sig om andra. Det är ju allas medmänniskor!D Dilato skrev:
Tråden är stollig från början. En mer relevant fråga hade varit om man får klippa gräset på långfredag för sina grannar, men fånig, för då hade TS själv insett svaret.
Omständigheterna är att när Judar efter andra världskriget invaderade området, bodde det redan människor där. Dessa fördrevs i bästa fall från sina hem och sattes i flyktingläger. Läger de fortfarande bor i. Detta tillstånd leder till desperation. Desperation föder desperata handlingar.Nötegårdsgubben skrev:
Hamas aktion var en naturlig följd av decennier av trakasserier från Israel vilket kommer att generera hundratusentals nya Hamassoldater när denna utrotning till slut upphör.
Israels taktik är ett långsamt planerat självmord som bara fördröjs av USA.
Att du tror på det du skriver säger ju att antingen har du band till Israel eller så är du naiv..Nötegårdsgubben skrev:
Den dagen USA inte stödjer Israel så kommer dom att få smaka på sin egen medicin..
Här var du genial och här borde du stoppat.G gaidin skrev:
Och här blev det pannkaka av alltihop. Synd.G gaidin skrev: