Motherfucker Bicmac skrev:
Till och med med lite rasistiska inslag
Hur lyckas du hitta något rasistiskt i de tre inlägg från mig du citerar. Det är tämligen obegripligt och faktiskt ganska osmakligt. 👎

• Gilla
  • Haha
Anonymiserad 405730 och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Folket i Gaza slits i bitar av bomber, svälter ihjälv, får ingen adequat skukvård, kan inte ta sig därifrån och du undrar om man får klippa gräsmattan där? Har du ingen som helst skam i kroppen?
Du verkar glömma att tråden handlar om just gräsklippning.
Om du saknar distans och humor så kanske du inte är rätt person att kommentera humoristiska inlägg.

Snöflingor börja smälta nu i april så det går väl över antar jag.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Motherfucker
Alfredo Alfredo skrev:
Hur lyckas du hitta något rasistiskt i de tre inlägg från mig du citerar. Det är tämligen obegripligt och faktiskt ganska osmakligt. 👎
Som tur är så kan alla läsa dem så jag är inte alls orolig!

G gaidin skrev:
Du verkar glömma att tråden handlar om just gräsklippning.
Om du saknar distans och humor så kanske du inte är rätt person att kommentera humoristiska inlägg.

Snöflingor börja smälta nu i april så det går väl över antar jag.
Om ni vill skriva om gräsklippning, blanda inte in Gaza då.

• Älska
Motherfucker
  • Laddar…
P P.Bjrk skrev:
Fast kyrkklockor som det rings i till förbannelse ska vara ok? Bor man i närheten av en kyrka tvingas man höra på de troendes oväsen så varför skulle vi andra behöva vara tysta av hänsyn till dem?
returen returen skrev:
eller minaret
Tänk er då en stad som dar es Salaam med massor av konkurrerande kyrkor som annonserar sina gudstjänster med högtalare (det börjar typ kl 7 på morgonen), och moskeer överallt som 5 ggr om dagen kallar till bön.

• Wow
returen
  • Laddar…
Som tur är så kan alla läsa dem så jag är inte alls orolig!
Dur väldigt högmodig i ditt resonemang, som om du vill att alla skall ha samma synsätt som du och fördömer dem som inte delar din syn.

Det är i min värld ganska osmakligt. Ett bättre synsätt vore att vara lyssnande och förlåtande.

Det är du som är den dömande, fundera på det ett tag.

• Gilla
  • Haha
returen och 4 till
  • Laddar…
Motherfucker
G gaidin skrev:
Dur väldigt högmodig i ditt resonemang, som om du vill att alla skall ha samma synsätt som du och fördömer dem som inte delar din syn.

Det är i min värld ganska osmakligt. Ett bättre synsätt vore att vara lyssnande och förlåtande.

Det är du som är den dömande, fundera på det ett tag.
Står för det för det du och den andre gör är inte ok!
Man behöver inte ha samma syn men man ska inte göra sig lustig på att stora mängder oskyldiga dör, det är och visar allt om dig..

Är färdig med diskussioner med dig om detta ämne!

Redigerat:
  • Haha
returen
  • Laddar…
Kan någon skriva något smakligt om krig, så kanske vi alla kan gå vidare sedan?

• Arg
returen
  • Laddar…
Står för det för det du och demande gör är inte ok!
Vad har jag dömt om?

Om jag förstår din autocorrect rätt så tänker du att jag har dömt någon i min fråga om man får klippa gräset i en tråd som handlar om gräsklippning?

Jag har gott om fördomar men jag är medveten om att de är fördomar så jag försöker jobba bort dem.
Du gör ju inte direkt det jobbet enklare genom att bekräfta mina fördomar...

Jag står för det jag skrev, kan du förklara för mig vad som var så hemskt att du tvingades att skriva ett dömande inlägg om det jag skrev?

• Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Om ni vill skriva om gräsklippning, blanda inte in gaza då.
Vad jag kan se så var det du som blandade in Gaza i denna tråd om gräsklippning.
T Thomas_Blekinge skrev:
Påvens påskbudskap var förvånansvärt tydligt vad gäller krigen i Gaza och Ukraina - vad gäller påvens mått.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Själv tycker jag det är ironiskt att någon med ett användarnamn som travesterar på den mest osmakliga snabbmaten i världen kallar andra för osmaklig.

Nu skojar jag ju igen och den utan humor kommer inte att förstå såklart men...

Vad vore livet utan humor och ironi. 😉

• Haha
  • Gilla
returen och 2 till
  • Laddar…
Motherfucker
G gaidin skrev:
Själv tycker jag det är ironiskt att någon med ett användarnamn som travesterar på den mest osmakliga snabbmaten i världen kallar andra för osmaklig.

Nu skojar jag ju igen och den utan humor kommer inte att förstå såklart men...

Vad vore livet utan humor och ironi. 😉
Det saknas något hos dig och ta dig en funderare om det innan du skriver mer dumheter!

• Haha
returen
  • Laddar…
Jo det är ju det Israel gör bombar sjukhus och sedan använder ursäkten om att det skulle funnits fiender eller ammunition i sjukhuset..
Fakta är inte en ursäkt. Gömmer sig kombattanter i sjukhus blir dessa legitima mål enligt folkrätten, utöver att den som missbrukar dem i sig bryter mot den humanitära rätten. Motparten måste vidta extra försiktighet och proportionalitetsreglerna gäller, men objektet som sådant blir inte på alla sätt okränkbart.
Är ju rätt uppenbart att Du rättfärdigar Israels beteende!
Ja.
Vart får du detta ifrån, har samma måttstock för alla. vilket du inte verkar ha utan gång på gång rättfärdigar Israels vidriga sätt att urskiljningslöst döda oskyldiga..
Som sagt, det är inte ett urskiljningslöst dödande av oskyldiga.

Att måttstocken inte är lika för alla är uppenbart utifrån vilka saker det blir nyheter av, eller där det blir osämja här. Sedan botarna och rysstrollen som var här strax efter Rysslands fullskaliga invation av Ukraina försvann råder ingen oenighet om vem som är offer och förövare där. Inte ens när Ukraina går över ryska gränsen blir det snack, och jag tror inte att det är för att Ryssland ändå ”leder” i antalet dödade. Många är vi som bryr oss, men rösterna är samstämmiga.

Däremot förbigicks massvälten och fördrivningen av armenier från Nagorno Karabach härom året närmast med total tystnad, liksom fördrivandet av rohingyer från Burma för sex–sju år sen. Eller för den delen det enorma lidandet i Jemen och Kongo som pågår alltjämt.
Du ser du erkänner till o med att Israel begår krigsbrott märkligt att du då försvarar det..
Nej deras egna rättsystem kommer inte straffa alla inblandade, fina väl en anledning att Israel inte stödjer ICC..
Nu missförstår du, med flit eller av misstag. Jag försvarar inte krigsbrotten, men sådana begås av alla parter i krig. Det intressanta, som jag ser det, är vad man gör för att undvika dem i så stor grad som möjligt och hur man hanterar de som ändå sker.

Jag tror också att det finns skäl att Israel inte stödjer ICC. Vissa bättre än andra. Tyvärr har ICC inte fått någon direkt flygande start sen sitt instiftande för 25 år sedan. Det är väl nästan bara sådana som redan förlorat krig som hamnat där.
Vilka ser du hylla Hamas, möjligtvis deras anhängare vilka inte är så många..
Jag har inte påstått att någon hyllat Hamas, jag gjorde en jämförelse mellan de båda parternas beteende beträffande sina krigsbrott.
Ja det är en fundamental skillnad, Hamas attack var vidrig dödade ca 12-1400 människor Israel är uppe i ca 50 000 dödade och då tror inte jag att alla svältande räknas och många bedömer denna siffran som väldigt låg..
Omöjligt att bekräfta då Israel stoppar internationella journalister..
Jag tror inte på den typen av jämförelser, och kvantitet i sig är inte i mina ögon en fundamental skillnad.

Hamas anföll med syfte att döda judar, och 70 % av dem de dödade var civila. Israel anfaller nu för att utrota Hamas. Hur många som är civila av de som dör i Gaza är omöjligt att veta då Hamas inte använder uniformer annat än på parader – och till stor del består av barnsoldater. Man kan alltså inte ens ta kvinnor och barn och räkna civila utifrån dem. Och i och med att Hamas gömmer sig bland civila så får nog många civila i Gaza också räknas som Hamas offer, utöver dem som Hamas rakt av mördar för att de motsätter sig dem. De svältande är förstås Hamas offer de med, eftersom Hamas regelmässigt stjäl de hjälpsändningar som kommer till Gaza och bara delar ut/säljer mat till de som stödjer dem.
Ja du behöver vakna och inse den etniska rensningen som pågår som inte kan vara annat än folkmord..
Gaza är redan etniskt rent. Där finns bara muslimska araber kvar. Inga judar (annat än israels armé nu då), inga kristna (eller jo, 0,2 %). Inga andra alls. Som av en händelse inga bögar eller andra avvikande heller.

Jämför vi det med Israel har de (utifrån religion) 18 % muslimer, 1,9 % kristna, 1,6 % druser och 4,8 % övriga. Av araberna i Israel är 6,9 % kristna, alltså mer än 30 gånger så många som i Gaza, trots att det i allt väsentligt från början var samma folkgrupp.

Israel är alltså inte en etniskt rensad stat, medan Gaza är ett etniskt rensat territorium.

Det är ett krig som pågår och krig är till sin natur vidriga. Men det är inget folkmord. I alla fall inte på dem och av dem som du påstår.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Arg
Anonymiserad 405730 och 9 till
  • Laddar…
Det saknas något hos dig och ta dig en funderare om det innan du skriver mer dumdumheter
Vad saknas tänker du? Självdistans? Humor? Respekt?

Berätta gärna,.jag är såklart inte komplett och är medveten om det i motsats till andra som gärna tror att de är fulländade.
Högmod är en kristen dödssynd,.bara för information.

• Gilla
  • Ledsen
returen och 3 till
  • Laddar…
Motherfucker
Är ju rätt uppenbart att Du rättfärdigar Israels beteende!
Ja.

Detta räcker för mig att du anser att det är OK att mörda oskyldiga det säger ALLT om dig @Nötegårdsgubben!

• Gilla
  • Haha
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.