Hej! Satt upp ett mindre Elfa-system bestående av två skenor. Sedan ska det på två 70cm långa hyllplan samt en skrivbordsskiva.
När jag skulle dra i sista skruven så märker jag att skenan stå ut en bit från väggen för att väggen är ojämn. Så skruven fäster inte ordentligt. Också så att just det hålet blev lite stort och jag tog i PL400, så skriv och plugg rör sig. Vad bör jag göra nu? Bara låta det vara och anta att resterande fem skruvar och plugg håller eller åtgärda det sista hålet på något vis?
När jag skulle dra i sista skruven så märker jag att skenan stå ut en bit från väggen för att väggen är ojämn. Så skruven fäster inte ordentligt. Också så att just det hålet blev lite stort och jag tog i PL400, så skriv och plugg rör sig. Vad bör jag göra nu? Bara låta det vara och anta att resterande fem skruvar och plugg håller eller åtgärda det sista hålet på något vis?
Lättbetong!
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Har du 5 skruvar/plugg i varje skena?
Vad är det för dimension på skruvarna?
Vad är det för dimension på skruvarna?
Tre i varje skena. Så totalt sex men då en som inte sitter så bra.
Diameter: 5,5 mm
Längd: 64 mm
Ska inte vara något väldigt tungt på hyllorna högst uppe. Hyllorna 70 breda
Diameter: 5,5 mm
Längd: 64 mm
Ska inte vara något väldigt tungt på hyllorna högst uppe. Hyllorna 70 breda
Sätt en distans om tar upp mellanrummet och se om du får skruven att dra något.
Jag skulle nog göra både och. Sedan finns det lättbetongskruv som brukar funkar väldigt bra. Dessa skruvar man in utan plugg. Man borrar ett styrhål och sedan skruvar man in skruven utan plugg. Du får prova dig fram lite.J jonasnjonasn skrev:
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden