Byggahus.se
Haft målare som har spacklat tapetserade väggar och fogat efteråt. De behöver lite mer fig på vissa ställen. Men även där det endast varit putsad vägg innan och bred list har listen suddats ut. Och fogen har väldigt dålig finish. Blir det verkligen så här efteråt? Se bilder.
För när jag själv fogat, har jag tejpat och använt vatten och fått relativt jämna fogar.

• Ojämn och slarvig fogning kring rör och golvlist med synliga spackelrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn fog på vitmålad vägg med dålig finish och fläckar av spackel.
    Skapa konto
  • Dåligt utförd fogning mellan vägg och golvlist med synlig spackel och ojämn yta.
    Skapa konto
De säger nog allt om en målare som bredspacklar runt om uttagen istället för att ta ner dom. De ser riktigt dåligt ut

Fler dåliga fogar. Målaren hänvisade till att jag kan slipa. Men på vissa ställen är det väldigt gropigt och ojämnt och en får liksom dutta med pensel för att det ska täcka. Och fogar som inte slätats jämn utan steg som syns. Detta ska väl inte accepteras av en professionell målarfirma? Eller är det detta en ska vänta sig? Hade ju gjort det bättre själv....

• Vägg och takmöte med synlig, ojämn och gropig fog som borde vara slät och jämn.
    Skapa konto
  • Ojämn och gropig fog på vit vägg som behöver slipas och målas om.
    Skapa konto
  • Ojämna och gropiga fogar på vitmålad vägg, synliga steg och dåligt utförd spackling.
    Skapa konto
Fy fan för att få betala för sånt.

Har du betalt 100% ännu? Håll inne med pengarna tills dom rättat till det där eller erbjud dig viss del av beloppet och fixa det själv. Du gör det garanterat bättre själv även efter 2 glas vin!

• Gilla
Lintto1
  • Laddar…
Nej det där jobbet är ju inte värt skit. Ingen riktig målare som lämnar det så efter sig, och vem ber kunden slipa ett dåligt arbete? De får det väl göra själva i sånna fall. Random snubbe med pensel som gjort det jobbet. Be dem skicka någon som vet hur man gör ett bra grundjobb och sedan göra om och rätt eller så får de vända sig till tingsrätten för betalning för du anser inte att de utfört tjänsten vare sig helt eller delvis på ett fackmannamässigt vis. (Detta uttalande förutsätter givetvis att det du visat återspeglar resterande arbete också)

• Gilla
Lintto1
  • Laddar…
Är det där bilderna innan renovering och ommålning?

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Är det där bilderna innan renovering och ommålning?

De sista bilderna är efter fogning av målarna. Men målningen har jag gjort.
spacklingen ser bra ut, bara något ställe där det är ojämnt. Men är en gammal lägenhet där det var tapeter under. Så det kräver mycket fog. Men även om det kräver mycket fog, så kan en stryka ut o få den jämn. Men chefen anser sig att det ser bra ut. Och att en kan missa. Men om en missar ska en ju även göra rätt för sig. Men jag borde ju sagt något under besiktningen, men såg inte detta då. Utan målaren sa att det kommer bli bra när en målar.
Men men... jag får fundera lite på hur jag går vidare.
Tack för svaren

BirgitS
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.