Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Ohyra eller annat ämne i golv/tak?

1. E
    Medlem · 1 inlägg

Emma Erberth

Medlem
    Hej alla proffs och glada amatörer!

Jag har stora problem hemma och en hyresvärd som inte bryr sig. Jag har någon sorts ohyra hemma som inte är artbestämd än. Men min fråga är om någon annan känner igen hur det ser ut på filmen. Det jag menar är att det ”osar” och blir liksom suddigt och det syns tydligast i slutet vid den svarta basen. Det är filmat med en klippny iPhone 13 PRO (precis upptagen ur förpackningen, första filmen). Jag har bett vänner filma hemma hos sig och ingen annan får samma resultat. Det är inte värme som gör det och jag har stött och blött de flesta svarsalternativ utan framgång. Självklart har jag filmat med flera olika mobiler och det har visat samma resultat.

Mina tak bågnar i två rum och spricker i alla plankor, de spricker även upp igen efter att jag fogat igen och det ramlar ner vita ”prickar” som sitter i alla textilier.

Har en Coway luftrenare modell stor (117kvm) och den varnar för mycket ohälsosam luft ca 5ggr/dag. Och det luktar konstigt och illa väldigt ofta.

Känner någon igen detta?

Logga in för att se filmer.
  2. J
    Husägare · 115 inlägg

jahallåja

Husägare
    Jag ser inte riktigt vad det är filmen visar. Jag tycker det är svårt att se om det är ett ljusfenomen eller om det är något som rör sig.

Några frågor att fundera på:
    • Varför har du kommit fram till att det beror på just ohyra?
    • Har du sett några insekter?
    • När började det?
    • Är det på en viss plats eller i hela bostaden?
    • Syns det i allt ljus (kan det vara flimrande belysning från någon viss lampa?)
    • Hur luktar det, vad menar du med "konstigt och illa"? (Kemiskt, stark blomma, avlopp, ozon, mögel,...?)

3. D
    Husägare · 19 inlägg

Danielserpentin

Husägare
    Man skulle höra betydligt bättre om du stängde av tvn när du filmade

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.