T TheGame skrev:
hos mig är det tom värre, så förstår inte att man kan tycka att det där är så farligt 😂
Då skall jag förklara: Folk är olika. En del vill bara ha gräs i sin gräsmatta. Då vill de inte ha en enda maskros i den. Hoppas det förklarar saken. 😁

• Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
P
O O skrev:
Detta generella påstående får du allt styrka med någon källa.
För det stämmer varken med vad jag läst i manualer eller med min erfarenhet.
Jag har använt både Starane och Celaflor
Weedex Rasen-Unkrautfrei med gott resultat.
Du får använda Google för mer detaljer.
Byggahus är en site för vägledning till självhjälp 😉

När vi håller på med kemi, använder vi detta preparatet mot mördarsniglar :
Förpackning av Lumachicida Mesurol M Plus, ett 1 kg bekämpningsmedel mot sniglar och snäckor från Bayer Garden, med grön och brun etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns via eBay, jag köpte från Italien.
Som vanligt i Sverige får vi vanliga Svenssons inte använda de effektiva produkterna pga. av våra förmyndare 🥱

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
O O skrev:
Då skall jag förklara: Folk är olika. En del vill bara ha gräs i sin gräsmatta. Då vill de inte ha en enda maskros i den. Hoppas det förklarar saken. 😁
Som jag skrev tidigare det märks att folk har det bra med sådana "problem" så det blir nästan Lite fjantigt 😂

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Jag ska ner genom Tyskland till Italien i sommar, är det någon som vet något varuhus som har till exempel dicotex på hyllan?

• Haha
TheGame
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Jag ska ner genom Tyskland till Italien i sommar, är det någon som vet något varuhus som har till exempel dicotex på hyllan?
Hornbach ser ut att ha Loredo Quattro på hyllan, så kan ju alltid kolla där.

• Gilla
davveno1
  • Laddar…
B breakman skrev:
Funkar skitbra med robot, 10:e sommaren som den går 👌🏻🤨

[bild]
Lite grynig bild, men ser ju inte ut som att det bara är maskros som är problem just där?

När man använt dikotex (eller likande) och när ogräset håller på att vissna, kan man bara slänga på lite dress och gräsfrön? Eller måste man vänta till ogräset blivit jord och sen plantera nytt?

Farstatjej90
M m@nge skrev:
När man använt dikotex (eller likande) och när ogräset håller på att vissna, kan man bara slänga på lite dress och gräsfrön? Eller måste man vänta till ogräset blivit jord och sen plantera nytt?
Det är inte nåt du kan göra en gång sen är det bra. Du får behandla kontinuerligt...efter hand kommer gräset ta över och det dyker bara upp enstaka örter och sånt i gräsmattan.
Det är nåt du får göra tillsammans med allt annat. Du kan inte börja med att "ta bort allt ogräs" och sen fortsätta med resten...

Du menar att behandla ogräset med några veckors mellanrum och sen tar gräset över? Känns som att man måste stödså etc….

Farstatjej90
M m@nge skrev:
Du menar att behandla ogräset med några veckors mellanrum och sen tar gräset över? Känns som att man måste stödså etc….
Nej jag menar att du ska göra allt man ska göra med gräsmattor och om du vill behandla med ogräsmedel så lägg bara till det och vänta inte med nåt annat....

• Gilla
m@nge
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
När vi håller på med kemi, använder vi detta preparatet mot mördarsniglar :
Sniglar är sannerligen ett problem i våra trädgårdar och Mesurol hjälper till att ta kol på dem. Vill bara varna dig ifall du har husdjur hemma, de avlider också av giftet. Det kanske står på förpackningen hur lång tid det bör gå innan man kan använda trädgården igen.

Fåglarna som har ungar och samlar insekter och småkryp till födan är ju särskilt utsatta just nu, om föräldrarna dör så blir det en plågsam död för de små liven i holkar och bon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.