Byggahus.se

Offert på flytspackling & Tätskikt

1. S
    Medlem Nivå 2
    Hej!

Jag bor i en mindre stad på landsbygden, där smidiga tjänster om Servicefinder inte ger några resultat över huvud taget, så jag tänkte kolla med er om den offert jag fått känns skälig, och som normala priser?

Badrummet är ca 4kvm, 2,4m i takhöjd, med toalett, kommod och dusch.

Arbetsbeskrivning:
    Badrum: primning, montering armeringsnät och flytspackling av golvet.
    Spackling av skivskarvar på väggar.
    Montering av våtrumsmatta av typ Tarkett eller Forbo på golvet och tätskiktsmatta på väggarna.

Kostnad: 21755
    Rotavdrag: -6557

Totalt: 15198

Låter det rimligt?

2. S
    Medlem Nivå 8
    Arbetskostnaden låtersom tre dar, så det är nog rätt ok. Drygt 8 i material är svårt att säga nåt m.

3. K
    Medlem Nivå 5
    Låter billigt tycker jag! (jämför iof med Stockholmspriser då).

4. S
    Medlem Nivå 8
    Jo, men detär matta och inte kakel. Imgen rivning, inget eljobb, inget vvs-jobb osv.

En tanke för TS- är de certifierade för våtrum (gvk)?

5. smiler
    Medlem Nivå 7
    Låter bra...

6. S
    Medlem Nivå 2
    De är certifierade enl. GVK!

Menar du att 3 dagar låter som att det tar onödigt lång tid?

7. S
    Medlem Nivå 8
    "Så det är nog rätt ok" betyder att det känns rätt ok... däremot känns det som att det fattasen del moment.
    Får du ett intyg också? När är golvbrunnen från? är den från före mitten 90-tal måste den bytas. Vad har du för beläggning idag? Vem river den? Hur noga vill du vara? Ska de även följa säker vatten? Vem kopplar bort toa, dusch och inredning? Vem kopplar in det igen?

8. S
    Medlem Nivå 2
    Ursäkta för otydlig förklaring!

Jag har rivit hela toaletten som fanns där sedan tidigare. reglat upp en ny toalett.
    En VVS-hantverkare har monterat rör och golvbrun. Jag har monterat skivor på golv, plywood + våtrumsgips.

Intyg får jag faktiskt fråga om.

Så det enda dessa människor ska göra är att komma på plats, flytspackla golvet, spackla ojämnheter på väggar, och när det torkat, montera våtrumsmatta på golv, och foliebaserat tätskikt på väggarna. Resten fixar jag själv och tar hjälp av rörmokaren där det behövs.

9. S
    Medlem Nivå 8
    Då låter det som att allt över två dar i arbetskostnad är för mycket. Däremot måste de ta hänsyn till att de får slösa tid pga att du gjort en felaktig konstruktion.
    så tre dar i arbete är i det perspektivet rimligt.
    och materialkostnaden kan vi som sagt inteha synpunkter på