Huset är en soutterängvilla med två plan, takhöjden är 6.2 meter från bottenvåningen. Kaminen ska stå på bottenvåningen i hallen.

Taket har en lutning med 15 grader och består av Zanda betongpannor. Bifogar en bild på offerten, är den rimlig?.

Offert.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har ingen aning om vad det är för stege men det är det enda jag reagerade över.

Det fick även mig att höja på ögonbrynen. Men med Zanda betongpannor borde väl fotsteg räcka, och dessutom bli bra mycket billigare i min värld. Tre tusen kronor per meter på en takstege låter väl saftigt, men som sagt jag har ingen erfarenhet av ämnet sen tidigare.

Jag satte taksteg på mitt förra hus men det var ett 1-plans. Kontrollera vilka bestämmelser som gäller med den höjd ni har till mark. Taksteg är billigt, fungerar bra och enkelt att montera.

Jag menar givetvis lösa steg på varje panna, inget annat...

Redigerat:
3000kr meter för en takstege låter ju lite onödigt. Måste du ha stege? Minns inte reglerna men komma om du inte kan ha vanliga lösa steg som man hänger i bärläkten istället. Kostar en bråkdel av din stege.

I övrigt, du konkurrensutsätter väl genom att ta in offert från en annan butik också?

Lösa steg går också att använda. Tyvärr så vet jag ingen mer i Sundsvalls området som erbjuder totalentreprenad.

Det står
"Takstege plåtak 4, 8m ?"
Det tolkar jag som att de inte minns vad du har för takbeläggning och vill att du hör av dig om det är fel stege...

Det är rätt uppfattat. Jag har hört av mig om taktyp och taklutning, inväntar nytt svar

Dyslexiker?
"fläckt", "kanpanj, "långtbacktycke"...

Kanske blev rutan med slutsumman också något fel.

Tycker även att monteringen kan vara i överkant, kan ju knappast ta mer än en dag att montera detta

Tror jag betalade 5000:- för montage av en Contura 510 med premodulskortsten som jag tillhandahöll. Inkluderade även takskyddet.

Satte in en contura 650 förra året, Satte själv klinkers under så det är inte inräknat.

Braskamin Contura 650:1 svart ,
Anslutning uteluft,
Skorsten premodul kampanj.
Fläkt,
Extra innertakstätning längre i framkant
och Arbete
56 500 kr -rotavdrag -8 000 kr -- % material 2 500 kr ==== 46 000 kr inkl.moms
Kund Pris 46 000 kr Inkl.moms

Kommer inte ihåg exakt hur mycket skorsten men tror jag har ca 6m från golv till toppen på skorstenen. Hade några taksteg själv.

Gillar inte heller stavfel på en så pass stor offert. Känns inte riktigt seriöst. Summan på takstegen måste blivit fel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.