Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Offert från termoplus, dyrt?

1. A
    Medlem · 192 inlägg
    Hej, har idag fått en offert av termoplus, tycker det lät dyrt då jag hört folk som haft fler enheter betala 60-70k. Eller vad anser ni? Normalstora fönster, 2 helglas altandörrar öppnas utåt. 2 källarfönster, 1 fast liter fönster.

2. E
    Medlem · 2 inlägg

ESLI

Medlem
    Hej,
    Den offert som du fått anser jag inte vara dyr.
    Jag kan rekommendera Termoplus. Dom har i dagarna varit hos mig och bytt totalt 5 fönster ( 3 fasta och 2 öppningsbara). Jag fick en offert från Mockfjärds tidigare i vinter som landade 3 gånger mer.
    De som var här och bytte fönstren var otroligt duktiga hantverkare. Jag är mycket nöjd med resultatet, behövde inte göra något efterarbete på ut/ insida.

3. A
    Medlem · 192 inlägg
    hej! Tack för svar. Var i landet bor du? Bytte dom något på insidan? Vet att man får betala för det men det vill jag. Även lite trä på utsidan måste bytas där dom byter fönstrena. Blir dom irriterade över det eller räknar dom med att de blir lite mer tid åt det, då säljaren som va här sa att det bara är för oss att säga till att vi vill ha mer än de som ingår

4. A
    Medlem · 192 inlägg
    vad fick du betala?

5. J
    Medlem · 881 inlägg
    Jag betalade i snitt 4000 per fönster inkl plåt, och allt invändigt med smygar mm. Inget extrajobb utvändigt. Ca 22 fönster plus balkongdörr. Var väl en 5, 6 år sen men fortfarande helnöjd och inga reklamationer.

6. tBzZ
    Medlem · 8 inlägg

tBzZ

Medlem

Hur har det gått?

Funderar på att köpa fönster av termoplus.se

7. E
    Medlem · 2 inlägg

ESLI

Medlem
    De som bytte våra fönster var duktiga. Jag är helnöjd med resultatet.
    I ditt fall vill jag rekommendera att du tar in fler offerter. Då kan du jämföra priser på ett mycket bättre sätt.

• Laddar…
  8. A
    Medlem · 192 inlägg
    Det har gått jättebra och vi är så nöjda. Dom gjorde ett väldigt bra jobb och jobbade 10 h i 2,5 dagar. Bytte 2 altandörrar, 8 st fönster. Ordnade smyg och foder samt plåtar. Fönster 79k och virket 6k.

• Laddar…
  9. tBzZ
    Medlem · 8 inlägg

tBzZ

Medlem
    Tack, jag har tagit in offerter från:

Era fönster 141.000kr 8st fönster och en Altandörr.
    Elite fönster 143.000kr 8st fönster och en Altandörr
    Morups Fönster 117.292kr 8st fönster och en Altandörr
    Termoplus.se 75.221kr 9st fönster och en Altandörr

Lutar mot termoplus men letar lite referenser då dom bytt utseende på fönstren och jag inte hittar bilder på dessa samt att jag nästan bara hittar den här tråden när jag letar runt.

Har du lite bilder inifrån och utifrån ni orkar dela? (även om det är den äldre modellen.)

10. A
    Medlem · 192 inlägg
    har du Facebook så kan jag skicka där. ? Tycker det laddar segt här, skicka pm till mig här

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.