Vi har planer för att skapa ett badrum i suterängplan och börjat ta in offerter och hitintills har vi haft 4 företag här som tittat men endast en av dom har lämnat offert och en kör endast på löpande. Så vi har helt enkelt ingenting att jämnföra med... Så om nån orkar bedöma den vi fått in skulle det vara guld värt då jag själv inte har bra nog koll känner jag.

Lägger upp bilder på offerten här.
Offertdokument för renovering med olika byggmaterial och tjänster listade med priser och summerad kostnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Offertlista med artikelnr, beskrivningar och kostnader för badrumsrenovering.
Skapa konto
Svartvit bild av en offert för ett byggprojekt med en överstruken sektion och total kostnad synlig.
Skapa konto

Ingen?

Jag har ingen koll på prisbilden, jag tycker det mesta blir dyrt när man inte gör det själv... :) Men jag skulle kolla noga hur förutsättningarna ser ut och vad som gäller för extra arbeten! En post som "bila betongkaka max 8 cm" riskerar ju att bli tråkig om man inte har koll... Vad jag vet är inte 8 cm speciellt vanligt.

I Ingenjör Jesper skrev:
Jag har ingen koll på prisbilden, jag tycker det mesta blir dyrt när man inte gör det själv... :) Men jag skulle kolla noga hur förutsättningarna ser ut och vad som gäller för extra arbeten! En post som "bila betongkaka max 8 cm" riskerar ju att bli tråkig om man inte har koll... Vad jag vet är inte 8 cm speciellt vanligt.
Vad är vanligt?

10 cm är väl standard idag, men äldre plattor är ofta tjockare...

Verkar ju röra sig om ett stort utrymme.
Väggyta är 41m2 om jag läser offerten korrekt?
Vad är golvytan?

Tycker priset för utrivningen ser ut att vara alldeles för dyr, verkar inte alls stå i proportion till hur många timmar det kan ta.

R
Kan man inte. Vill man inte.... gör något själv så kostar de om man tar on folk till det.

R Rörmokaren84 skrev:
Kan man inte. Vill man inte.... gör något själv så kostar de om man tar on folk till det.
Fullkomligt obegripligt... Vad menar du? :thinking:

Kanske är det inte ens relevant om folk på forumet här tycker den ena offerten är dyr eller billigt. Det beror ju på omständigheterna och hur det ser ut.

Mitt råd är att att väldefinierat arbete som ditt är bör prissättas med fast pris. Ha tålamod och ta in så att du får minst 3 fastprisofferter att jämföra. Sedan kan du välja. Låt dig inte stressas.

R
I Ingenjör Jesper skrev:
Fullkomligt obegripligt... Vad menar du? :thinking:
Skämtar du ???!!!

Kan man inte....

Vill man inte....

Så kostar det. Det är bara att kavla upp ärmarna om man vill komma undan billigare

N Nikorasu skrev:
Kanske är det inte ens relevant om folk på forumet här tycker den ena offerten är dyr eller billigt. Det beror ju på omständigheterna och hur det ser ut.

Mitt råd är att att väldefinierat arbete som ditt är bör prissättas med fast pris. Ha tålamod och ta in så att du får minst 3 fastprisofferter att jämföra. Sedan kan du välja. Låt dig inte stressas.
Jagat offerter i 3 månader.. Haft 5 företag här och 1 har lämnat offert så känns lite vanskligt.
Angående rummets golvyta så är den på 3x3.60.

N NoUseForAUsername skrev:
400 tusen för ett badrum.........
Det stämmer inte riktigt. Men absolut är det mycket pengar så därför är en korrekt bedömning intressant.

Är ju omöjligt att bedömma om en offert är rimlig när du inte specar och ger underlag på det som ska göras.

B Zlade skrev:
Är ju omöjligt att bedömma om en offert är rimlig när du inte specar och ger underlag på det som ska göras.
Här har du skisserna för det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.