Vi har planer för att skapa ett badrum i suterängplan och börjat ta in offerter och hitintills har vi haft 4 företag här som tittat men endast en av dom har lämnat offert och en kör endast på löpande. Så vi har helt enkelt ingenting att jämnföra med... Så om nån orkar bedöma den vi fått in skulle det vara guld värt då jag själv inte har bra nog koll känner jag.
Lägger upp bilder på offerten här.
Lägger upp bilder på offerten här.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har ingen koll på prisbilden, jag tycker det mesta blir dyrt när man inte gör det själv...
Men jag skulle kolla noga hur förutsättningarna ser ut och vad som gäller för extra arbeten! En post som "bila betongkaka max 8 cm" riskerar ju att bli tråkig om man inte har koll... Vad jag vet är inte 8 cm speciellt vanligt.
Vad är vanligt?I Ingenjör Jesper skrev:Jag har ingen koll på prisbilden, jag tycker det mesta blir dyrt när man inte gör det själv...Men jag skulle kolla noga hur förutsättningarna ser ut och vad som gäller för extra arbeten! En post som "bila betongkaka max 8 cm" riskerar ju att bli tråkig om man inte har koll... Vad jag vet är inte 8 cm speciellt vanligt.
10 cm är väl standard idag, men äldre plattor är ofta tjockare...
Verkar ju röra sig om ett stort utrymme.
Väggyta är 41m2 om jag läser offerten korrekt?
Vad är golvytan?
Tycker priset för utrivningen ser ut att vara alldeles för dyr, verkar inte alls stå i proportion till hur många timmar det kan ta.
Väggyta är 41m2 om jag läser offerten korrekt?
Vad är golvytan?
Tycker priset för utrivningen ser ut att vara alldeles för dyr, verkar inte alls stå i proportion till hur många timmar det kan ta.
Kanske är det inte ens relevant om folk på forumet här tycker den ena offerten är dyr eller billigt. Det beror ju på omständigheterna och hur det ser ut.
Mitt råd är att att väldefinierat arbete som ditt är bör prissättas med fast pris. Ha tålamod och ta in så att du får minst 3 fastprisofferter att jämföra. Sedan kan du välja. Låt dig inte stressas.
Mitt råd är att att väldefinierat arbete som ditt är bör prissättas med fast pris. Ha tålamod och ta in så att du får minst 3 fastprisofferter att jämföra. Sedan kan du välja. Låt dig inte stressas.
R
Rörmokaren84
Bannad
· Mellan Sverige
· 137 inlägg
Rörmokaren84
Bannad
- Mellan Sverige
- 137 inlägg
Jagat offerter i 3 månader.. Haft 5 företag här och 1 har lämnat offert så känns lite vanskligt.N Nikorasu skrev:Kanske är det inte ens relevant om folk på forumet här tycker den ena offerten är dyr eller billigt. Det beror ju på omständigheterna och hur det ser ut.
Angående rummets golvyta så är den på 3x3.60.
400 tusen för ett badrum.........