Hejsan,
Vi skulle vilja ta in offert för att färdigställa övervåning hos en Spira 175. Det vi skulle vilja ha är
i princip 3 st sovrum, 1 st allrum, 1 badrum och 1 sauna.
Ett Innertak som är öppet till noc / ryggåstak och golvvärme. Se bild på vad vi har tänkt oss just nu.
För enkelhets skull vill vi ha en totalentreprenad med fast pris. Undrar om någon har en bra entreprenad att rekommendera/ eller avråda ifrån? Tacksam om någon har bra tips/erfarenheter att delar med sig!
P.S: Öppet för tankar/förslag, eller avrådan på skissen också
Vi bor i Haninge kommun / Handen ( söder om stockholm).
Vi skulle vilja ta in offert för att färdigställa övervåning hos en Spira 175. Det vi skulle vilja ha är
i princip 3 st sovrum, 1 st allrum, 1 badrum och 1 sauna.
Ett Innertak som är öppet till noc / ryggåstak och golvvärme. Se bild på vad vi har tänkt oss just nu.
För enkelhets skull vill vi ha en totalentreprenad med fast pris. Undrar om någon har en bra entreprenad att rekommendera/ eller avråda ifrån? Tacksam om någon har bra tips/erfarenheter att delar med sig!
P.S: Öppet för tankar/förslag, eller avrådan på skissen också
Vi bor i Haninge kommun / Handen ( söder om stockholm).
Redigerat:
Molo1 skrev:
Jag vill puffa lite. Hur gick det @lina lu ?
Hejsan Molo1,
Vi anlitade till slut Davar AB Bygg och Montage, och är nu klara. Vi är sjukt nöjda med entreprenören. Vi tog offert från 2 andra entreprenörer, men eftersom Davar AB hade gjort ett flertal SPIRA175 övervåningar sedan tidigare, så kände vi att vi fick ett stort förtroende för dem. Vi fick en specialbyggd bastu (med LED-himmel) och skrädda-sydd badrum/dusch lösning. En klättervägg till barnens rum, ett arbetsrum, och ett allrum. Kontrakt skrevs till fix pris, strax över 600K inkluderad materialkostnad. Mest nöjd är jag över deras kakel-kille, jag är sjukt petig när det gäller hur kaklet ska matcha över golvbrunnen och hörnen, samt runt fönsterna. De startade arbetet i Oktober och blev klara i Feb ( det blev uppehåll några veckor (6v), då kaklet jag ville ha var slut). Så de kan jag rekommendera utifrån mina erfarenheter. Hoppas du hittar en entreperenör för ditt projekt!
Redigerat: