4 231 läst · 24 svar
4k läst
24 svar
Överhettningsventil-2
SYR ventilerna har också en in och en ut ventil. Den förlitar sig inte på övertrycksventilen, om man använder rätt ventil.
Den ska spola in i toppen och släcka den värme som finns , det är varmast i topp och även det som ska ut går ut från topp , men kan gå ut i botten , det är där det kokar och inte i bottenD Daniel 109 skrev:
Elementär termodynamik
Du tycks ha fått termodynamiken om bakfoten. Du ska definitivt inte ta ut vatten i botten. Stoppar du in det på toppen skjunker det sannolikt, så det kan funka. Men ut vattnet ska vara från toppen.
Här finns en beskrivning http://www.baxi.se/media/1248/www-somatherm-se_assets_files_prospekt_5067.pdf
Här finns en beskrivning http://www.baxi.se/media/1248/www-somatherm-se_assets_files_prospekt_5067.pdf
Det spelar nog ingen roll vad jag säger du har rätt i nästan allt , det finns säkert dom som har sina betänkligheter om våra svar i detta , så jag går ur nu för att det ska urarta i trådenD Daniel 109 skrev:
Sedan om TS ´vill ha lite mera från mig så ge mig ett PM , vi kan vara där utan att Daniel 109 kan komma med något , så får du utvärdera själv vaf som kommer fram
Du blir sur så fort jag påpekar att du har fel.
Det är i toppen det hetaste vattnet finns. Vill man kyla pannan så är det det hetaste vattnet som man tappar ur. Kylvattnet vill man inte riskera att det går raka vägen ut. Man stoppar normalt sett in det i botten. Uppenbarligen har ju tillverkaren samma rekomendation.
Där finns heller inget om att man släpper ut vattnet genom säkerhetsventilen.
Peka på var jag har fel om jag har det. Jag tar gärna till mig ny kunskap, men då måste du ha vettiga argument.
Det är i toppen det hetaste vattnet finns. Vill man kyla pannan så är det det hetaste vattnet som man tappar ur. Kylvattnet vill man inte riskera att det går raka vägen ut. Man stoppar normalt sett in det i botten. Uppenbarligen har ju tillverkaren samma rekomendation.
Där finns heller inget om att man släpper ut vattnet genom säkerhetsventilen.
Peka på var jag har fel om jag har det. Jag tar gärna till mig ny kunskap, men då måste du ha vettiga argument.
Hej pompe1997,
Är du nöjd med magnum kaminen?? Såg precis denna. Asbra om det stämmer, 29kw till vatten!! Hur lång tid tar det att ladda 3x750 liter?
Mvh
Niklas
Är du nöjd med magnum kaminen?? Såg precis denna. Asbra om det stämmer, 29kw till vatten!! Hur lång tid tar det att ladda 3x750 liter?
Mvh
Niklas