Hej,
Jag håller på att bygga igen min carport till garage. Det befintliga asfaltsgolvet får vara kvar tills vidare. Dock vill jag isolera väggar och tak för att inte frysa ihjäl på vintern. Huset (och förrådet är nybyggt). Jag har satt 120mm glasull i de nya väggarna och 195mm stenull i taket som jag isolerat(håller på att isolera). Garaget blir i ett hörn där en vägg är husets och en vägg är ett varmförråd.
Min tanke är inte att ha någon värmekälla i garaget till en början men det får gärna vara förberett för det.
Övriga huset har FTX men jag hade tänkt köra passiv ventilation i garaget.
1.Hur ska jag göra där min ångspärr möter huset? Eller, hur djupt in i det befintliga huset ska jag gå? Panelen, weatherboarden, isoleringen. Eller ska jag gräva mig så långt in att jag kommer till baksidan gips? Jag vill ju göra så lite åverkan som möjligt men samtidigt göra det rätt såklart.
2. Hur gör jag med luftspalten som svänger in i garaget bakom den befintliga panelen? Göra ett paket av isolering och vindfolie och trycka in?
Fotot visar där jag öppnat panelen upp mot tak. Weatherboarden syns bakom panelen och glasullen som jag satt dit syns till höger. Jag har satt frigolitgrejer i taket för att få en luftspalt.