Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Överflödesskydd/bottenventil sluter ej tätt.

1. K
    Medlem · 9 inlägg

kolhydratn

Medlem
    Hej! Bytte vattenlås nyss och nu verkar det inte sluta tätt mellan bottenventilen och porslinet. Det är en överflödesskydds-distans mellan de två som på bilden men vattnet läcker igenom från där de möter porslinet.
    Hittade också en packning/gummiring som jag är osäker på var den satt. Kan det vara den som ska sitta mellan anslutningen och porslinet och isåfall var kan jag köpa en likadan? Mvh

2. I
    Medlem · Västra Götaland · 2 024 inlägg

InsidersUnited

Medlem
    Japp, du kan också lägga en sträng silikon runt så brukar det täta fint. Det är ju ingen koppling du behöver lossa förrän du byter porslinet igen...(y)

3. K
    Medlem · 9 inlägg

kolhydratn

Medlem
    Tog bort allting pga att det lukta skit i hela kommoden, så tog bort bräddavloppet för jag vet att den kan bilda äcklig lukt ibland. Dock fick jag inte det 100% tätt när jag skulle montera tillbaka... Packningen var ju snustorr.

Men det finns inga packningar man kan köpa som reserv? Mätte och den är 50mm bred iallafall, men den verkar ha något slags spår i sig så att den hakar fast i delen som ansluter till porslinet. Ser inte varför jag ska behöva köpa en limpistol och en tub silikon, om det nu inte finns på miniflaska?

4. I
    Medlem · Västra Götaland · 2 024 inlägg

InsidersUnited

Medlem
    En skelettpistol kostar typ 25 kr styck på biltema. Har man en så kommer du hitta fler användningsområden, jag lovar(y)

5. T
    Medlem · 3 586 inlägg
    finns på tub SILIKON PATTEX SILICONE TUBE 50ML (bauhaus.se)

DUBBELPACKNING Ø50MM (bauhaus.se)

Redigerat 22 jul 2021 16:21
  6. K
    Medlem · 9 inlägg

kolhydratn

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.