733 läst · 2 svar
733 läst
2 svar
Överdel på bänkskåp, IKEA
IKEAs "metod" kök har ju ingen "överdel" i sina bänkskåp utan bara två metallprofiler. Jag måste såga ut ett skåp i ena hörnets bakkant för en rördragning och då är det inget som håller ihop skåpet och masonitbaksidan. Jag skulle velat köpa en extra "underdel" till skåpet och montera som överdel. Jag läste nånstans någon som istället köpte ett väggskåp. Jag har dock handlat detta för ett par månader sen, så hade varit bra om jag kunnat slippa köpa en helt ny stomme. Tycker denna skiva borde gå att köpa löst, men så är kanske inte fallet...
I värsta fall tar jag en träbit och sågar till och skruvar fast, men det hade ju varit enklast att köpa en passande del...
Nån som vart ute för detta och vet om delen finns? Jag har sökt utan framgång på IKEAs hemsida...
I värsta fall tar jag en träbit och sågar till och skruvar fast, men det hade ju varit enklast att köpa en passande del...
Nån som vart ute för detta och vet om delen finns? Jag har sökt utan framgång på IKEAs hemsida...
Du kan flytta metallskenan framåt, finns ju inga förborrade hål då men i övrigt inga konstigheter
Tyvärr inget som håller i masoniten på baksidan då, men gör nog så och sätter nån träbit som stabiliserar...