6 272 läst · 19 svar
6k läst
19 svar
Överdebiterad för stubbfräsning
Vill man veta vad det kostar så får man efterfråga en offert till fast pris. tar man in ett företag på löpande pris är det ganska självklart att man själv tar reda på hur jobbet mäts/utförs. Googla, fråga entreprenören eller på valfritt sätt. Skulle alla entreprenörer springa och räkna ut exakt vad det kostar och hur man mäter och utför jobbet. Pris då är det inte längre på löpande pris och man skulle säkert få betala även för den tiden entreprenören lägger ner på att mäta, dokumentera, offerera och förklara allt för kunden.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 16 840 inlägg
Har du på riktigt det, eller har du bara fastnat i din irritation över vad du upplever som dålig kommunikation?JonasBleckert skrev:
Jag tycker nämligen att ditt sätt att mäta på är oskäligt, du mäter ju på det smalaste stället och förväntar dig att den expanderande konen ner till och under marken ska vara på köpet.
500 kr är i sammanhanget ingenting, och om du tycker att det är skäligt att försöka straffa entreprenören för ett missförstånd som främst ligger hos dig kommer du (som andra inlägg visat) bara att framstå som småsint.
I ditt första inlägg ställer du frågan ”har jag fel?” och av svaren i tråden: ja, du har fel.
jag hoppas du betalar fakturan och avstår från att skriva dåliga recensioner. Firman har inte gjort fel eller lurat dig, det är du som har missuppfattat.
jag hoppas du betalar fakturan och avstår från att skriva dåliga recensioner. Firman har inte gjort fel eller lurat dig, det är du som har missuppfattat.
Liknande trådar
-
Ändra takstolar … för att vinna större takhöjd ..
Tillbyggnad -
Varför blåser min värmepump bara vid cool-läget? Panasonic CU-HE9DKE
Värmepumpar -
Vad är detta för plastkopplingar och vart köper jag nya?
Vatten & Avlopp -
Tagit ned kakel - hur täppa för eldosor?
Färg, Måla & Tapetsera -
Överdebiterad för stubbfräsning
Juridik