Byggahus.se

Öronpluggar Zekler 922L. Erfarenheter - bra eller inte

1. Fario
    Husägare/flugfiskare Nivå 11
    Jag har sedan tidigare ett par standardhörselkåpor utan finesser, de dämpar ljudet helt enkelt.

Men jag irriterar mig på att det är småbökigt att växla mellan läsglasögon och skyddsglasögon samt att allt ljud dämpas så även ljud från omgivningen.

Så jag skaffade ett par pluggar och än så länge har är jag kluven. De är smidigare men jag har lättare för att lägga bort dem. Min fråga är helt enkelt hur de fungerar som skydd (när jag följer instruktioner med att dra i örat och stoppa in dem). Det jag upplever är att jag hör omgivningsljud bättre, barnen som pratar och ljudet när jag lägger an en planka mot väggen, jag känner mig mer närvarande helt enkelt.
    39 spänn på Bauhaus kändes som ett bra pris även om de skulle försvinna på marken någon gång.

Siffrorna säger mig helt enkelt inget. Jag sågar med kapsåg, hamrar på plank och knackar metallpinnar...

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Zekler922L.jpg

Redigerat 29 apr 11:45
  2. H
    Medlem · Nivå 12
    Känner inte till just de propparna,
    har tidigare använt typen med båge någon gång,ganska praktiska faktiskt,hänger runt halsen när man inte använder dem.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    40270205_v11.jpg

Däremot idag finns så fina kåpor med medhörning mm mm mm:)
    håller dock med om att det är lite besvärligt med kåpor och glasögon,men det glömmer man med radion på(y)

3. Fario
    Husägare/flugfiskare Nivå 11
    Jag tittade även på sådana pluggar med båge men tänkte att snöre är lättare att ha i fickan.

Jag är ju inte byggare så hörselskydden sitter inte på hela dagen, mer typ en tio minuter i stöten. Jag lyssnar dessutom aldrig på musik när jag "pysslar" eller jobbar.