Önskas: 70 bred utdragbar fläkt

4k läst  10 svar

1. A
    Medlem Nivå 5
    Hej!

En nöt uppenbarligen. Eller kanske snarare en djungel.

Jag vill ha en utdragbar fläkt i mitt kök, hängas under väggskåpen som traditionellt. Dock har jag 70 bred spis. Kan någon rekommendera eller i vart fall tipsa om produkt?

Nu höll jag på att skriva att priset inte är viktigt, det är väl inte helt sant. Jag har däremot lovat mig själv en bra fläkt. Jag har öppet ut till resten av huset och vill minimera osandet.

Kram / Dan Å

2. F
    Medlem Nivå 10
  3. A
    Medlem Nivå 5
    Snygg! Men kostar en del, 4500kr. Kanske i överkant, men det ligger just nu etta på listan. Electrolux har ju en del billigare men inte fullt så enkelt snygga.

Tack / Dan

4. B
    Medlem Nivå 2
    Vår Franke (fd Futurum) ser precis likadan ut som Cylindas och den kostade ungefär samma. Fläkar har uppenbarligen gått upp åtskilligt i pris sen vi köpte den förra för 5 år sen. Det är en bra fläkt, jag är nöjd med den. Ljudnivån är acceptabel.
    Låt inte snålheten bedra visheten. Gå helst och provlyssna före köp. Du skall förhoppningsvis leva med fläkten i många år och då är det bra om du står ut med ljudet.

5. A
    Medlem Nivå 5
    Fick ett svar från Electrolux där dom säger att just 70 finns ej i deras sortiment, 60 och 90 bara. Hade väl det på känn.

Ska kolla upp Franke också nu.

6. F
    Medlem Nivå 10
    Jag tyckte också först att 4500 sved men insåg efter en marknadsöversikt att man får vad man betalar för. Det finns inget billigt alternativ om man vill ha snygg, tyst, 70 cm och med bra kvalitetskänsla.

7. Fotografen
    Verktygstokig · Nivå 15
    Har någon hittat en utdragbar 70-fläkt? Är nämligen på jakt efter en.

• Laddar…
  8. A
    Medlem Nivå 5
    Haha, tråden kommer till liv. Det korta svaret är nej. Jag köpte Electrolux silencer inbyggd istället. Liten på utsidan och mkt tyst. Bra fläkt.

Köket är ombyggt igen så nu har jag 90 cm frikännande.

Internetet har ju blivit ofantligt mycket mer transparent sen 2008, så om du letar bör du finna. Det finns även goda möjligheter till import från tex Tyskland. Om du vet vad du söker kan du använda pricerunner.de

9. G
    Medlem Nivå 14
    kanske 80cm blir lättare att hitta som är ej udda mått/extra dyrt :). Gör väl inget om fläkten är något bredare än spisen?

10. O
    Medlem Nivå 1
  11. fremax
    Husägare · Nivå 14

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: