Önskar tips på Verktygsbälte

6k läst  45 svar

1. danne9
    Medlem Nivå 7
    Är det någon som kan rekommendera ett verktygsbälte/snickarbälte som är bra?
    Extra bra om det även går att hänga på skruvdragare.
    Gärna i de lägre prisklasserna då enbart är för hemmafixande :)

2. R
    Medlem · Nivå 15
    Makita har ett rimligt dyrt system. Även Lidl har haft bälten med olika delar att hänga på. Frun har ett sådant och är nöjd.

• Laddar…
  3. danne9
    Medlem Nivå 7
    Tack för tipset.
    Du råkar inte ha någon länk?

4. R
    Medlem · Nivå 15
  5. R
    Medlem · Nivå 15
  6. pleqtiz
    Verktygstokig Nivå 11
    Kom ihåg köp till hängslen om du ska köpa dessa makitas! Dom är tung redan tomma och med lite skruv ,jox, verktyg och spik i fickorna så har man dom snart nere på knäna.

7. danne9
    Medlem Nivå 7
    Ska även titta på andra "no name".
    Sitter i rullstol så tanken är att inte ha de runt midjan utan runt underbenen, typ :)

Vore bra om man kunde se dom innan man köper, alltså inte köpa online.

• Laddar…
  8. R
    Medlem · Nivå 15
    Så tunga tycker jag inte de är. Jag köpte det tunna bältet och el och skruvdragar fickor. Har mejslar, tänger och en 12V Bosch i det bältet och det funkar utan hängslen. Har även ett stort snickarbälte från Milwaukee och där håller jag absolut med, hängslen is a must!

https://www.axminster.co.uk/health-...lts-pouches-braces/tool-pouches/filter/makita

9. R
    Medlem · Nivå 15
    Då skulle jag titta på att köpa enbart fickor och ordna till något typ ett förkläde som du kan ha fram på benen.

10. danne9
    Medlem Nivå 7
    Bör gå bra med nåt bälte, kanske att ja bara kortar remmen. För själva skruvdragaren kanske det är bättre med stor ficka.

11. pleqtiz
    Verktygstokig Nivå 11
    :lying:
    Ja sån är makitas stora bälte med. Visst den väger bara 1,6kg vilket kan tänkas vara lätt men där går luften ur en sen när man börjar fylla den med saker :worried: därför ligger mitt sånt bälte på hyllan! Snickers har flera olika med som jag har börjat titta på.. vill bara känna på ett i butik så man vet va det e för nåt.. många av dom ser så sladdriga ut på bilder.

Diamondback skall vara fina bälten men prisvärda är dom inte.. stora kitet där kosta 5450 plus moms :lying:

http://kiwitools.tictail.com/product/diamondback-toolbelts-modern-oak-setup

12. danne9
    Medlem Nivå 7
    Ja just de att man gärna vill känna på de i butik...Handlar gärna i "riktig" butik :)
    Byggmax, Jula, Biltema mfl har ju olika också som säkert funkar ok men frågan är då hur de är med själva skruvdragaren, den väger ju en del så man vill ju inte att den ska ramla ur bältet.

• Laddar…
  13. danne9
    Medlem Nivå 7
    Det blev ett snickarbälte ifrån Clas Ohlson https://www.clasohlson.com/se/Snickarbälte-Cocraft/40-7266
    Såg bättre ut i butik än på nätet, mindre och mildare färgränder än på bilden och ganska stabilt tyg. Bra storlek på fickor osv.
    De enda som saknas är eget fack för penna med de kan jag nog överleva tror ja.
    Beställde även en bältesclips till min skruvdragare så att ja kan hänga den lite var stans.

14. R
    Medlem · Nivå 15
    Ser rimligt ut!

10års garanti, blir inte ens 25kr/år. :)

• Laddar…
  15. danne9
    Medlem Nivå 7
    Haha ja 10års garanti va inte dåligt heller :)
    Testade bältet när ja fixade med staket i går och jäklar va skönt att slippa hämta verktyg hela tiden. De blir ju att man vanligtvis lägger ifrån sig grejerna överallt medans man håller på och fixar med nåt men med bältet har ja med mig grejerna. Riktigt bra!

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: