Byggahus.se

Ökad försäkringspremie Trygg-Hansa

1. T
    Medlem · 17 inlägg

Thomas808

Medlem
    Hej!

Är det bara jag som fått en ökning av försäkringspremien på nästan 100 kr/mån av Trygg-Hansa på villaförsäkringen? Jag ringde Trygg-Hansa och frågade om höjningen berodde på en liten vattenskada jag har anmält men jag fick svar att ökningen är generell. Jag är skeptisk. Och cynisk :).

2. kenneth5828
    Elektroniktokig · skåne · 712 inlägg

kenneth5828

Elektroniktokig
    Ökar väl alltid när det är dags att förnya, om man orkar bytar man, eller ringer och klagar.

• Laddar…
  3. T
    Medlem · 17 inlägg

Thomas808

Medlem
    Ökningen kommer månaden efter min anmälda vattenskada och det handlar inte om nån förlängning. Jag har ringt och fått svaret att ökningen är generell för alla och inte beror på vattenskadan. Det jag vill kolla med denna tråden är ifall den verkligen är generell.

4. tttomten
    Renoverare · 2 372 inlägg

tttomten

Renoverare
    Vad står det på fakturan då?
    Mycket sällan ett fb skickar ut en ökning under pågående avtal så något verkar konstigt.

• Laddar…
  5. P
    Medlem · 258 inlägg
    Man behöver gå igenom sina försäkringar VARJE år. Det slår aldrig fel att de höjer inför nytt avtals-år.
    Det är så det tjänar pengar, genom att höja för de som inte bryr sig om att byta.

TS är det inte så att även om du har försäkringen per månad så är det nu som den ska förnyas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.