Byggahus.se

Odlingshörnan..

1. Snigla
    Allvetare Nivå 24
    Blev några blandade burkar också när vi ändå var på gång :)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_4109.JPG

Blir riktigt glad av burkarna, de är så färgglada på något vis - innehållet är lite för starkt för mig, men jag tycker det är kul att odla :D

2. Snigla
    Allvetare Nivå 24
    Plockar av några av de sista tomaterna från amplarna ute (de gula).
    Tumbling Tom Yellow har verkligen levererat i år (även om de var lite tröga i starten).

IMG_4154.JPG

De röda kommer producera någon skörd till minst, har väl 50 småttingar på vår Tiny Tim som inte bytt färg än (kanske fåt 5 röda frukter hittills bara, men den har massor på g.. måste hitta ett soligt läge åt den).

De andra små busktomaterna är nog klara för året de också, har börjat rensa ut dem.. (inga frukter kvar.. nästan).

3. Snigla
    Allvetare Nivå 24
  4. Snigla
    Allvetare Nivå 24
  5. Snigla
    Allvetare Nivå 24
  6. Snigla
    Allvetare Nivå 24
  7. Snigla
    Allvetare Nivå 24
    Nu gör det inget om buskarna frös ner inatt (frostnatt två på rad).. chilisarna har levererat väl :D
    Nästa år blir det några mindre, till antalet! (säger jag nu iaf...... :cool:)

Vad är sammanfattningen av era odlingar då?
    Nått komihåg till nästa säsong?

8. Fadai
    Verktygstokig · Nivå 7
    Jag tänker i a f inte både odla själv o ha del i andelsodlingen. Bara en halv andel, men jag hinner inte äta allt. Nästa år fyller jag växthuset med tomater, vindruvor och physalis ( de växte galet mkt men frosten tog en hel del. Bondbönor ska jag odla mer av, och ärtor. Gillar att äta mig igenom trädgården.

• Laddar…
  9. Fadai
    Verktygstokig · Nivå 7
  10. Snigla
    Allvetare Nivå 24
    Kommer få plats med mycket kul där.. (sedan svär du över hur lite plats det är.. när det kommer till kritan hehe - det gör man oavsett hur stort/litet man bygger!) :D

• Laddar…
  11. Snigla
    Allvetare Nivå 24
    Squashen stendog av frostnätterna tidigare (hade ett par tre stycken i förra veckan) härnere.

9D4A9601-749C-48FD-BA27-2DD7D61181BD.jpg

Nu behövde jag ingen mer skörd av den, så det gör inget..
    (men bara konstaterar än en gång att den är väldigt känslig)

12. kashieda
    Besserwisser · Nivå 10
    • Laddar…
  13. Snigla
    Allvetare Nivå 24
    Coolt, vi odlade majs förra året.. gick inte lysande - fick två kolvar som fåglarna hann knappra upp.. grr

Smakat? Goda? (y)

14. kashieda
    Besserwisser · Nivå 10
  15. kashieda
    Besserwisser · Nivå 10
    Vi minns tyvärr inte vilken sort det var, mer än att det var en F1. Det är väl därför knappast någon idé att spara en mogen kolv för frö?