388 830 läst · 5 362 svar
389k läst
5,4k svar
Odlingshörnan..
Räknat våra chilisar, som tagit sig..
48 st från årets planteringar
Sedan har vi två övervintrande i köket, från odling 2017..
..samt 2 i tvättstugan anno 2017
Inte säker på att vi kan spara alla.. / har plats för alla..
48 st från årets planteringar
Sedan har vi två övervintrande i köket, från odling 2017..
..samt 2 i tvättstugan anno 2017
Inte säker på att vi kan spara alla.. / har plats för alla..
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 293 inlägg

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är snön nästan borta!

Logga in
Skapa konto
Börjar förbereda odlingslådorna.

Logga in
Skapa konto
Hittade ett växthus, helt säker på att det finns ett till i närheten.
Ville skicka in lite bilder på våra plantor, men snön ville annat.
Men i år har vi inte så mycket som förgror, det vi sår och sätter utomhus hinner ofta bli klart samtidigt, svårt att tro nu, lite trött på snön så jag drömmer mig bort när jag ser era fina plantor..... och skottar vidare....
snart är det ingång och nattning av mig....
Mvh P-A
Ett par dagars skottande till och vi kan få se insidan..P Pagno skrev:[bild]
Nu är snön nästan borta!
[bild]
Börjar förbereda odlingslådorna.
[bild]
Hittade ett växthus, helt säker på att det finns ett till i närheten.
Ville skicka in lite bilder på våra plantor, men snön ville annat.
Men i år har vi inte så mycket som förgror, det vi sår och sätter utomhus hinner ofta bli klart samtidigt, svårt att tro nu, lite trött på snön så jag drömmer mig bort när jag ser era fina plantor..... och skottar vidare....
snart är det ingång och nattning av mig....
Mvh P-A
Om tre månader skördar vi det första i frilanden, svårt att tro just nu! Vi har mycket snö om vintern men jag tror att det uppvägs av torra soliga sommarmånader, jag hoppas verkligen att ni får lite bättre väder i år, jag har för mig att det var ganska svalt och mulet neröver i fjol./ P-ASnigla skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 293 inlägg
Det stämmer verkligen, det badades inte alls lika mycket förra året som året innan.
Nähä du, försök inte. Har man sagt A får man säga B-C-D----hela vägen ner till Ö också! Borra hål i botten och i med rör - check. Men vad har du under? Berätta nu bums tack så jag kan drömma vidare om idéer att förbättra min egen odling nu när snön ligger djup utanför.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 293 inlägg
Tror jag snackade mer om det i en annan tråd. Men här kommer klippet som jag hämtade inspiration från:
Sedan så gjorde jag en enkel låda med 45x70reglar och panel jag hade liggandes sedan kompostbygget.
Sedan så gjorde jag en enkel låda med 45x70reglar och panel jag hade liggandes sedan kompostbygget.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 293 inlägg
Mina hämtar sig fortfarande från min näringsfadäs. 
De lever väl iaf? Ibland blir det ju lite fel.. här springer jag och kollar så de inte "tar illa upp" av all energi de fått (både ny jord o fladdermusbajs).. ibland blir det "för mycket av det goda" ju..13th Marine skrev:
Samma det där med lampan, när ljuset är för starkt vs inte.. (därför jag kikar lite oftare nu när vi både bytt jord och flyttat dem till annan lampa - vill hinna se ev "bränna" på bladen så fort som möjligt).
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 293 inlägg
Några kommer nog duka undan, men de flesta ser ut att ha tagit sig.
Zucchinin har kommit upp ur jorden, rejäla skott!
Även vattenmelon och nätmelon kikar upp.
Zucchinin har kommit upp ur jorden, rejäla skott!
Även vattenmelon och nätmelon kikar upp.
Har i helgen sått tomat, sallat, persilja och sockerärtor i vårt uterum.
Detta är första gången jag sått i hela mitt liv, köpte balkongjord och sådde i och läste sen att det troligen är för mycket näring i det
men hoppas att de kan bli något skott endå.
Men något jag inte kunnat läsa mig till nu är hur mycket man ska vattna efter man har sått, hur gör ni efter sådd mellan tumme och pekfinger?
hur lång tid tar de till man kan börja se något skott? läst att persiljan kan ta tid men inget om de andra.
nybörjaren / tomjakob
Detta är första gången jag sått i hela mitt liv, köpte balkongjord och sådde i och läste sen att det troligen är för mycket näring i det
Men något jag inte kunnat läsa mig till nu är hur mycket man ska vattna efter man har sått, hur gör ni efter sådd mellan tumme och pekfinger?
hur lång tid tar de till man kan börja se något skott? läst att persiljan kan ta tid men inget om de andra.
nybörjaren / tomjakob