Schalottenlök, rödlök och tre sorters gul lök satta:
[bild]
Och därefter kom sju sorters potatis.
[bild]
Tydligen ska man inte sätta potatis på land som varit gräsmatta eller vall året innan, på grund av risk för knäpparelarver. Detta var ju gräsmatta förra året, så vi hittade några larver men hoppas det inte blir alltför allvarligt.
Tydligen har Biltema fått in sina pinnar igen.
Skynda!
[länk]
Har inte biltema normal webshop? Jag kunde t.o.m. tänka mig bet ett ordentligt porto/lev för pinnjäklarna.. men enda alternativet jag hittar är ”köp o hämta”.. ?
Den är två år. Första året var det bara en buske. Detta år kom det upp läckra pyttesparrisar, men de flesta glömdes bort. Så nu är det åter en buske med små fina blommor.
Blir den större och större, år för år?Självhushållaren Staffan
Så här ser den ut nu. Väldigt goda. Men skall man vänta på att de blir större, eller har jag en pygmévariant. Kan man ta alla sparrisarna, eller måste några sparas för att inte utarma plantan.
Så här ser den ut nu. Väldigt goda. Men skall man vänta på att de blir större, eller har jag en pygmévariant. Kan man ta alla sparrisarna, eller måste några sparas för att inte utarma plantan.
[bild]Guran
Jag gissar att det blir pygmésparris i en pygmékruka.
Odlar man sparris på friland så är rötterna långa.
[bild]
Guran
Hur mycket du kan skörda beror på när du planterade. Första året ska man inte skörda någonting utan låta plantan etablera sig och samla kraft. Fast jag vet iofs inte hur det fungerar om man odlar i kruka.