Byggahus.se

Odlingshörnan..

1. Snigla
    Maskot · Nivå 25
  2. Karlia
    Medlem · Nivå 8
  3. Snigla
    Maskot · Nivå 25
    Hoppas på samma sak här, vi fick inte alls många... (och inga svarta alls typ). I övrigt verkar allt ge bra med bär.. hallonen.. blåbären (ej klara än dock), björnbär (ej klara)..

Jordgubbarna gav dåligt också.. men bara våra ursprungliga.. de jag planterade i höstas har precis börjat bli klara :surprised: .. vi åt igår, för första gången! (Kändes sent, hälften är fortfarande bara kart).

Är det gelé i burken? (det är vad jag brukar göra på vinbär hihi) eller nån sylt/marmelad?

4. Karlia
    Medlem · Nivå 8
    Gelé såklart :Dsatte två buskar i höstas, svarta och röda, så det är första skörden. De röda blev inte alls, tänker att maj var för kallt.

5. Snigla
    Maskot · Nivå 25
    Du får tänka som så att i år bygger de rötter, så de blir stora och starka till nästa odlingssäsong! :)

Håller tummarna för att båda ger skörd nästa år!

6. Snigla
    Maskot · Nivå 25
  7. Karlia
    Medlem · Nivå 8
    Odling har väldigt mycket med tålamod att göra :) Vad gäller plantor har jag det.

• Laddar…
  8. 13th Marine
    This is not my hat · Nivå 22
    Vinbär är skoj, jag satte några plantor för två år sedan genom att sticka ner en avklippt gren i jord.
    Gjorde samma sak med en till förra sommaren, denna gång direkt där den skulle stå.
    Alla har tagit sig fint, men bär nog inte frukt förrän nästa år (år tre).

9. 13th Marine
    • Laddar…
  10. Snigla
    Maskot · Nivå 25
    Torkar / krydda? (Aldrig provat, nått av dem) :)

11. 13th Marine
    Torkar de som överlevt året, sedan gör jag det till ett pulver, för de dagar man inte orkar klydda med att skala och pressa en vitlök. :D

• Laddar…
  12. S
    Medlem Nivå 6
  13. Snigla
    Maskot · Nivå 25
    Ser finfina ut, vad blir det till middag av dem då? :D

14. S
    Medlem Nivå 6
    Inget ikväll. Ska försöka lagra dem ett tag, sen blir det rotmos, kålrotslåda, och ev. lite rostat i ugn :D

15. Snigla
    Maskot · Nivå 25
    Lät gott alla tre, undrar om jag gjort kålrotslåda nån gång.. vet att jag pratat om det.. men hm har inget minne av att jag faktiskt gjort det! Måste provas :D (igen om inte annat hehe)