Trädäcket på vår balkong har gjort sitt - efter 22 år.
Vi har funderat på komposittrall, men har landat i att vi vill ha trä.
Tar dock tacksamt emot tips på vilken typ/kvalité vi skall välja - och vad vi bör tänka på. Detta med virke/bygge etc är inte direkt min paradgren...
- Vi gillar terasslasyr för att kunna lägga på en nyans - på vår nuvarande balkong samt på trädäcket/pooldäcket på markplan har vi använt det. Vi (jag...) har inget emot att lasera om när det behövs.
- Självklart vill vi gärna undvika stickor, sprickor, att brädorna vrider sig etc - kvalité är viktigare än lågt pris. Men det är ju ingen idé att betala extra för något som får vacker färg/patina med tiden, om vi ändå skall lasera.
- Balkongen ligger i söderläge, får mycket sol en stor del av dagen, och det blir varmt. I tillägg har vi flera golv-till-tak fönster ut mot balkongen, som reflekterar solen.
- Vi kommer ta in byggare/snickare för att lägga trallen, så vi behöver inte tips om HUR lägga, bara tips om val av trall.
Jag har läst de artiklar som ligger överst i forumet. Är det så enkelt som att vi bör välja tryckimpregnerad trall? Finns det olika kvaliteter, och vilken skall vi i så fall ha?