Nytt quiz idag: Har du koll på måtten i badrummet?

379 läst  9 svar

1. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    När man bygger badrum finns rekommenderade mått för avstånd och hur saker bör placeras. I dagens quiz kan du testa hur bra koll du har på dessa mått i badrummet.

Quiz: Har du koll på måtten i badrummet? https://www.byggahus.se/quiz/142-har-du-koll-pa-matten-i-badrummet

I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    ippesbadrum.jpg

Vi inspireras av en bild på medlemmen ippes nya badrum, som i alla fall har fått väl godkänt av en av familjemedlemmarna. https://www.byggahus.se/forum/threads/klack-runt-duschrum.331609/page-2#post-3234780

2. thomas33
    Renoverare · Nivå 14
    Fråga 2 saknar något/några ord!

• Laddar…
  3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Tack! Nu har jag lagt till "vid wc:n?"

4. B
    Allvetare · Nivå 14
    Fråga 1, måtten ni anger utgår från att det redan finns en tillgänglighetsanpassad WC i huset, eller? För man ska väl annars räkna med att få plats för en assistent att stå intill WC-stolen, om jag minns rätt.

• Laddar…
  5. useless
    Självbyggare · Nivå 21
    Ähh 7/10. Men de flesta svaren är ju bara rekommendationer...

• Laddar…
  6. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Så kan det vara. Jag ska kolla med Roger som tog fram måtten åt mig.

7. M
    Medlem · Nivå 7
    10/10 men så har jag precis byggt om mitt badrum också!

• Laddar…
  8. Biffen87
    Medlem Nivå 5
    Inte många rätt man hade trots ja byggt badrummet själv från skratch . dok missupfatta ja nårra frågor , sen har man lite egna mått efter tycke å smak. men fråga nr 5 funkar dåligt med en fristående handfat ovanpå en komod iallafall

9. Apple68
    Medlem Nivå 2
    Woo hoo!

9/10. Nån dag ska jag börjar renovera själv.

10. Patrik440
    Medlem Nivå 5
    Hade man fått såpass så.. Märks att man är 193cm lång å gissade på div höjdmått.. :rolleyes:

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: