Idag gjorde jag en snabbvisit på Cheapy och såg en utställning av duschhörna. Den var klädd med ett skivmaterial, allt i ett, och med kakelfinish i rött eller svart. Såg ut av vara mdf eller liknande i botten och med not/spont. Man skruvade och limmade upp dessa. Cheapy hade inte så mycket info, helt nymonterat, men jag noterade namnet Smart tiles.

Googlar man på det kommer dessvärre bara det här upp och liknande.

Nån som sett eller hört nåt? Åker o kollar närmare i morgon men är förstås nyfiken på om någon här vet mer om detta "fantastiska" material.

Kjell G

Såklart det är, dem har jag missat helt. Tack för det, ska kolla upp det närmare, om det kan vara nåt att ha öht.

Kjell G

Finns nog ett antal trådar skulle jag tro om dessa.

Fungerar utmärkt, men lite fusk tycker jag! ^^

"badrumsbyggare"

:D

risken finns ju att gemene man ger sig på att bygga badrum, vad ska då plattsättarna hitt på ;)

Kjell G

Förstår inte att jag missat diskussionerna kring detta, mycket intressant läsning :)
Har ju inte varit aktuellt med ytskikt tidigare men bra att läsa på om olika varianter.

Kjell G

Tycker det ser billigt ut med material som försöker vara nåt de inte är. De hade Fibo tresposkivor i hotellrummens bad på det lyxiga spat Cape East i Haparanda. Drar ner intrycket rejält och lär knappast heller vara nån värdehöjare i ett hus.

Känns lite som en sån där fuskspis i spånskiva med en elektrisk glöd inuti :)

jeppeknaster skrev:
Tycker det ser billigt ut med material som försöker vara nåt de inte är. De hade Fibo tresposkivor i hotellrummens bad på det lyxiga spat Cape East i Haparanda. Drar ner intrycket rejält och lär knappast heller vara nån värdehöjare i ett hus.

Känns lite som en sån där fuskspis i spånskiva med en elektrisk glöd inuti :)
:blushing: Ooops, en sån har jag i sovrummet, visserligen i väntan på radiatorer men nu har det gått några år.

Lite tveksam till konceptet med tanke på priset, blir väl inte så billigt heller. Förstår samtidigt lockelsen när man får "allt-i-ett" och det går hyfsat snabbt o enkelt att montera. Men här blir det nog kakel o klinkers framöver.

Kjell G

Kjell_G skrev:
Googlar man på det kommer dessvärre bara det här upp och liknande.
He, he, undrar ur länge det där kommer att sitta uppe, och hur det kommer se ut efter några år. Som en flagnad tapet? :)

Men då får man ju anledning att göra om, eller hur :)
Får ofta "renoveringsklåda" men brukar tänka bort det med att det får minsann vara, så dyrt som det var :)

Undrar om det finns nåt "får ej renoveras före-datum"

Kjell G

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.