2 422 läst · 10 svar
2k läst
10 svar
Nytt material för våtrum?
Idag gjorde jag en snabbvisit på Cheapy och såg en utställning av duschhörna. Den var klädd med ett skivmaterial, allt i ett, och med kakelfinish i rött eller svart. Såg ut av vara mdf eller liknande i botten och med not/spont. Man skruvade och limmade upp dessa. Cheapy hade inte så mycket info, helt nymonterat, men jag noterade namnet Smart tiles.
Googlar man på det kommer dessvärre bara det här upp och liknande.
Nån som sett eller hört nåt? Åker o kollar närmare i morgon men är förstås nyfiken på om någon här vet mer om detta "fantastiska" material.
Kjell G
Googlar man på det kommer dessvärre bara det här upp och liknande.
Nån som sett eller hört nåt? Åker o kollar närmare i morgon men är förstås nyfiken på om någon här vet mer om detta "fantastiska" material.
Kjell G
Är det inte typ Tresposkivor du menar? http://www.byggma.no/dt_article.aspx?m=2412
Tycker det ser billigt ut med material som försöker vara nåt de inte är. De hade Fibo tresposkivor i hotellrummens bad på det lyxiga spat Cape East i Haparanda. Drar ner intrycket rejält och lär knappast heller vara nån värdehöjare i ett hus.
Känns lite som en sån där fuskspis i spånskiva med en elektrisk glöd inuti
:blushing: Ooops, en sån har jag i sovrummet, visserligen i väntan på radiatorer men nu har det gått några år.jeppeknaster skrev:Tycker det ser billigt ut med material som försöker vara nåt de inte är. De hade Fibo tresposkivor i hotellrummens bad på det lyxiga spat Cape East i Haparanda. Drar ner intrycket rejält och lär knappast heller vara nån värdehöjare i ett hus.
Lite tveksam till konceptet med tanke på priset, blir väl inte så billigt heller. Förstår samtidigt lockelsen när man får "allt-i-ett" och det går hyfsat snabbt o enkelt att montera. Men här blir det nog kakel o klinkers framöver.
Kjell G
Men då får man ju anledning att göra om, eller hur
Får ofta "renoveringsklåda" men brukar tänka bort det med att det får minsann vara, så dyrt som det var
Undrar om det finns nåt "får ej renoveras före-datum"
Kjell G
Får ofta "renoveringsklåda" men brukar tänka bort det med att det får minsann vara, så dyrt som det var
Undrar om det finns nåt "får ej renoveras före-datum"
Kjell G