Vid besök i bostaden gav mig mäklaren värderingsdata om bostaden, han såg det
ä r 40 kvm inredd vind, vitmålad.
Han slängde fram en rapport att jag har 0 kvm biarea, så värderingen han printat ut,
innan mötet, är ej inkl bi yta vinden 40 kvm.

Alltså innan mötet hade han ur sajten Värderingsdata från mäklarna tagit fram ett utgångspris innan han sett min bostad.

Han har ej korrigerat detta vid besöket,
att 40 kvm biarea saknas i värderingen han gav vid mötet

Ska jag oåoeka detta?
Samlar lista ibför samtal nu .

Annn555 Annn555 skrev:
Vid besök i bostaden gav mig mäklaren värderingsdata om bostaden, han såg det
ä r 40 kvm inredd vind, vitmålad.
Han slängde fram en rapport att jag har 0 kvm biarea, så värderingen han printat ut,
innan mötet, är ej inkl bi yta vinden 40 kvm.

Alltså innan mötet hade han ur sajten Värderingsdata från mäklarna tagit fram ett utgångspris innan han sett min bostad.

Han har ej korrigerat detta vid besöket,
att 40 kvm biarea saknas i värderingen han gav vid mötet

Ska jag oåoeka detta?
Samlar lista ibför samtal nu .
Bortse från inlägg , nån sa om takhöjd är ej 190 finns ej bi area

Om du undrar skall du naturligtvis direkt fråga mäklaren hur det hänger ihop och be om en förklaring. En mäklare bör både veta vad som gäller och kunna förklara saken begripligt.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Normalt sett använder man taxeringsinformation när man annonserar ett hus till försäljning. Har mäklaren gjort sin hemläxa och tagit utdrag ur fastighetsregistret bör det stå angiven boarea där.

Lås dig inte för mycket vid mäklarens värdering. I dessa bedrövliga tider har fastighetspriserna sjunkit rejält, och det är svårt att göra en träffsäker värdering. Det är inte mäklaren som ska betala dig för huset, det är en spekulant. Mäklaren kan möjligen lyckas få dit spekulanter, men göra egen värdering av vad huset är värt för dem och eventuellt lägga bud gör spekulanterna helt själva.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.