4 998 läst · 19 svar
5k läst
19 svar
Nytt kök vinkelhörnskåp
Med lite kreativitet går det mesta nog att fixa. Det trevliga med Ikeas kök är att stommarna är lite större än de flesta andra så man kan anpassa en hel del till dem. Kör själv ett "skafferi" från tysk leverantör (tror Länghem och Ballingslöv använder dessa) där hälften av hyllorna sitter i dörren, sedan glider den inre biten ut när man öppnar dörren. Supersmidigt och lätt att komma åt allt.1 16386 skrev:
Blüm är tillverkare av beslag. Alla beslag som du ser i Ballingslöv, Marbodal, Ikea, mfl. kommer just från Blüm.D Dr Jumping Jack skrev:
Beslag kan du köpa från annat håll också. Theofils är en av återförsäljare på den svenska marknaden.
Övre hörnskåp
Har ett övre hörnskåp. Lite likt de andra men mindre och egen stil.
Vi har två rader med överskåp. Den nedre raden är inskriven och den övre raden är nog 60 cm djup. De undre överskåp är målade, de övre (lika som underskåpen) är mycket bra folierade.
Bild på skåpet
Vänstra dörren öppen.
Dörren öppen mer.
Helt öppen dörr.
Eller öppen och vikt in.
Allt utrymme utnyjttat och inga döda vinklar.
Har ett övre hörnskåp. Lite likt de andra men mindre och egen stil.
Vi har två rader med överskåp. Den nedre raden är inskriven och den övre raden är nog 60 cm djup. De undre överskåp är målade, de övre (lika som underskåpen) är mycket bra folierade.
Bild på skåpet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vänstra dörren öppen.
Logga in
Skapa konto
Dörren öppen mer.
Logga in
Skapa konto
Helt öppen dörr.
Logga in
Skapa konto
Eller öppen och vikt in.
Logga in
Skapa konto
Allt utrymme utnyjttat och inga döda vinklar.
Översta hörnskåpet
I översta hörnskåpet når jag bara en del på nedersta hyllan. Köket är bara 8kvm, ett u-kök , så all yta är välkommen.
Här är när skåpet är stängt.
Med skåpet öppet ser det ut sår här. Det går in en bra bit, nog uppåt 40 cm. Men där har jag julsaker och sällanvaror.
Totalt sett är vi mycket nöjda. En stor U-formad silestoneskiva med stor ho och inductionshäll. Underskåp och överöverskåp i ett material och mittendelen med grundare hyllor målade i samma färg som silestonen.
Efter att ha bott in oss i ett tag så inser jag att köket faktiskt är ganska stort.
Har dessutom två grillar utomhus, en 2 m lång granitbänk med ho och vatten. Vi känner oss privilegierade.
I översta hörnskåpet når jag bara en del på nedersta hyllan. Köket är bara 8kvm, ett u-kök , så all yta är välkommen.
Här är när skåpet är stängt.
Logga in
Skapa konto
Med skåpet öppet ser det ut sår här. Det går in en bra bit, nog uppåt 40 cm. Men där har jag julsaker och sällanvaror.
Logga in
Skapa konto
Totalt sett är vi mycket nöjda. En stor U-formad silestoneskiva med stor ho och inductionshäll. Underskåp och överöverskåp i ett material och mittendelen med grundare hyllor målade i samma färg som silestonen.
Efter att ha bott in oss i ett tag så inser jag att köket faktiskt är ganska stort.
Har dessutom två grillar utomhus, en 2 m lång granitbänk med ho och vatten. Vi känner oss privilegierade.