Byggahus.se

Nytt hus, nya äventyr

1. H
    Medlem · Nivå 19
    Jag kommer posta löpande under hela projektet. Budget för hall/vardagsrum/kök ligger på 300.000:-. Tanken är att bara anlita elektriker och rörmockare. Resten gör jag själv.

2. H
    Medlem · Nivå 19
    Till vänster i bilden kommer garderober som bygger 60 cm. Sen ligger detta i glespanel, vändningen blir under glespanelen varav det inte går att få plåten ligga lika nära vändningen som i spårade skivor.

• Laddar…
  3. H
    Medlem · Nivå 19
    Röris var här i torsdag så vi kopplade in de nya elementen med tvårörssystem och kopplade in första slingan med golvvärme. Blir totalt 4 slingor den dagen jag gör badrummet.

4. H
    Medlem · Nivå 19
    Fredag den 8 maj kommer köket. Börjar inte riva innan det är på plats om det skulle hända något. Men då har jag tagit lite semester så det ska rulla på ganska snabbt.

Under tiden jobbar jag vidare med altanen.

5. J
    Medlem Nivå 1
  6. H
    Medlem · Nivå 19
    Syns kanske inte på bilden men det är lutning på dom, gör inte mer än så.

• Laddar…
  7. H
    Medlem · Nivå 19
    I helgen revs alla köksskåp bort och golvet revs upp till reglarna.Rev väggen mot vardagsrummet och sen skruvades det gles och las golvvärme. Imorgon kommer elektriker så vi kan dra om lite innan vi skruvar golvspån och plyfa/gips på väggen.

• Laddar…
  8. H
    Medlem · Nivå 19
    Elektrikern färdig idag. Hann få upp plyfan. Gipsen och skåp imorgon och torsdag.

9. H
    Medlem · Nivå 19