2 903 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Nytt hus med frånluft värmepump och fx ventilation
ska bygga nytt hus och ha en frånluftvärmepump ifrån nibe.
Pumpen återvinner den redan uppvärmda luften i huset och omvandlar den till varm vatten och värme till golvvärme slingorna.
Jag behöver ha till luft ventiler i väggarna men ska dessa bara placeras i sov rummen och vilken typ av ventil är bäst för att minska kall ras så mkt som möjligt?
Jag vet att det finns ftx system men det kommer bli ett fx system så tips på det är välkomna.
Finns här någon expert som kan göra en proffisonell ritning till mig på hur jag bygger mitt fx system på bästa sätt mot betalning givetvis.
Pumpen återvinner den redan uppvärmda luften i huset och omvandlar den till varm vatten och värme till golvvärme slingorna.
Jag behöver ha till luft ventiler i väggarna men ska dessa bara placeras i sov rummen och vilken typ av ventil är bäst för att minska kall ras så mkt som möjligt?
Jag vet att det finns ftx system men det kommer bli ett fx system så tips på det är välkomna.
Finns här någon expert som kan göra en proffisonell ritning till mig på hur jag bygger mitt fx system på bästa sätt mot betalning givetvis.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Kallras kommer du få, bästa stället för friskluftsintag är bakom element. Tänk på vad du kommer ha nedanför intaget, inge kul med friskluftsventiler direkt ovanför soffan
Smyger in i tråden då jag också är på väg att bygga nytt med flvp. Vad finns det för vettiga friskluftsintag?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga frånluft för nytt fritidshus
Ventilation -
Frånluftsvärmepump i nytt radhus?!
Värmepumpar -
Frånluftsfläkt i nytt kök (men gammalt hus)
Ventilation -
Nytt hus med frånluftsvärmepump, måste öppna när braskamin tänds - trots tillluft?
Värme allmänt -
Komplettera hus med frånluftsvärmepump med nytt badrum, kan/får man ha en egen fläkt
Ventilation