Vid golvbrunnen i tvättstugan har vatten läckt ut under plastmattan, vilket behöver åtgärdas. Har kontaktat försäkringsbolaget som naturligtvis vill att det sker så billigt som möjligt = i första hand att man torkar och limmar fast mattan igen, utan att ta bort den vilket en av deras leverantörer har teknik för.

Själv vill vi ta tillfället i akt att passa på att byta platsmattan och sätta upp våtrumstapet av enkel modell. Tvättstugan är 12 kvm.

Har läst här på forumet att det kostar runt 500 kr/m2 att få ny plastmatta+våtrumstapet inklusive arbete (gissar att ROT då är avdraget), vilket skulle kosta mig 6000 kr.

Mina frågor:
1) Är det rimligt att anta att det kostar 6000 kr (befintlig platsmatta/tapet ska ju tas bort, och jag antar att elektriker måste koppla ur tvättmaskinens kontakt, rörmokare behöver lyfta bort varmvattenberedare, så det räcker väl inte med bara golvläggare+matta+tapet, vad kan sånt kosta i tillkommande kostnader)?

2) Har jag förutsättningar för att gå med på att försäkringsbolaget går med på att torka bort fukten och byta golvbrunn och eventuellt byta del av trägolvet, om jag själv står för kostnaden för nya utskikt?

Mikaela123 skrev:
Har läst här på forumet att det kostar runt 500 kr/m2 att få ny plastmatta+våtrumstapet inklusive arbete (gissar att ROT då är avdraget)
Fick ett uppskattat pris på 18000 efter ROT-avdrag, vilket blir 3000 m2 från golvföretaget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.