Hej på er
Håller på att grunnar på hur man ska lösa ett litet problem som har dykt upp.
Har installerat ett nytt Ftx där man kan koppla in en NO-switch för att styra forcerad ventilation
Har installerat en ny Cilinda alliance sunda 60 för villa. Problemet jag har är att när jag ska styra ett relä 230V så får jag en spänning på ca 100V när VL-knappen (forcerad ventilation ) är intryckt på spisfläkten varpå relät försöker dra. Det står helt still hur löser man det på ett enkelt sätt?
Lägger till direkt att jag ska ha fläkten kopplad till Ftx, då det finns en separat kanal i aggregatet som by-passar växlaren och går direkt ut.
Hej på er
Håller på att grunnar på hur man ska lösa ett litet problem som har dykt upp.
Har installerat ett nytt Ftx där man kan koppla in en NO-switch för att styra forcerad ventilation
Har installerat en ny Cilinda alliance sunda 60 för villa. Problemet jag har är att när jag ska styra ett relä 230V så får jag en spänning på ca 100V när VL-knappen (forcerad ventilation ) inte är aktiverad/intryckt på spisfläkten varpå relät försöker dra. Det står helt still hur löser man det på ett enkelt sätt?
Lägger till direkt att jag ska ha fläkten kopplad till Ftx, då det finns en separat kanal i aggregatet som by-passar växlaren och går direkt ut.