553 läst ·
14 svar
553 läst
14 svar
Nytt fönster i tegelhus
Klurigt att ge ett svar utan mer info om hus och fönster och eventuellt eget arbete.
Rivning befintligt fönster + montage nytt fönster + drevning+ lister invändigt + utvändig plåtarbeten + fästelement + nytt fönster + bortforsling skräp
Billiga fönster hittar du på bauhaus, dom har ofta kampanj + gratis frakt, iallafall prickade jag in 2 kampanjer i höstas. https://www.bauhaus.se/fonster-solid-elements-vhsal-vridfonster-3-glas-vit-aluminium
Rivning befintligt fönster + montage nytt fönster + drevning+ lister invändigt + utvändig plåtarbeten + fästelement + nytt fönster + bortforsling skräp
Billiga fönster hittar du på bauhaus, dom har ofta kampanj + gratis frakt, iallafall prickade jag in 2 kampanjer i höstas. https://www.bauhaus.se/fonster-solid-elements-vhsal-vridfonster-3-glas-vit-aluminium
Blir nog bygglov eller bygganmälan om det är planlagt område.
Ta in offerter från ett par byggföretag alternativt fönsterfirmor.
Ta in offerter från ett par byggföretag alternativt fönsterfirmor.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 675 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 675 inlägg
Du får göra en tegelbalk att sätta över fönstret och antagligen mura om några tegelstenar.
Annars är det inte så mycket svårare att ta upp vägghål jämfört med trävägg.
Fasadteglet kan man såga med vinkelslip. Hade det varit tegel rakt igenom hade su behövt ta dit en håltagare med väggsåg.
Annars är det inte så mycket svårare att ta upp vägghål jämfört med trävägg.
Fasadteglet kan man såga med vinkelslip. Hade det varit tegel rakt igenom hade su behövt ta dit en håltagare med väggsåg.
Men man har inte sågat tegel mot ett fönster så man får mura om förtagningar på båda sidor om fönstret samt en balk, så mer jobb är det mot att göra det i en träfasad..S sinuslinus skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Färg på ytterdörr samt fönster på gult tegelhus från 1940? Grön? Röd?
Fönster & Dörrar -
Nytt fönsterparti. Hur i hela fridens namn ångspärrar jag detta?
Byggmaterial & Byggteknik -
Spricka i nytt fönster
Fönster & Dörrar -
Måla fabriksnytt fönster
Färg, Måla & Tapetsera -
Repat nytt fönster, tips?
Fönster & Dörrar