Vi har haft en regel i forumet som jag har kommit på är ganska dum. Den om att studenter inte får söka deltagare till enkäter, uppsatser och projektarbeten i vårt forum. Tanken bakom regeln var att i vårt forum finns stressade konsumenter som bygger sitt hus och de har inte tid att bli avbrutna.
Regeln har inte känts 100 % lyckad. Jag har märkt att det visst finns en hel del av våra besökare som tycker att det är en rolig distraktion att kunna hjälpa en student.

Du kan läsa blogginlägget här: Nytt delforum för studenter idag

O
Bra ändring tycker jag. Keep on the good work. :)

Ja, det var en dum regel, forumet är ju här för att hjälpa :) Bra ändring!

Bra, men det får ju inte bli så att vi "gör arbetet" åt studenterna. Lagom är bäst.

Det som man retat sig på har ju varit studenter/elever som fått en uppgift att göra i skolan, och sedan bara lagt den som en fråga på ett forum och hoppats att någon skulle göra jobbet åt dem.

Nej, sådant går vi inte på. Den typen av frågor kommer att raderas även i fortsättningen.

Jag läste om att man hade problem med att elever tog med sig telefonen in på tentor. Jag får ofta frågor via mail där jag "måste svara snabbt", men sättet frågan är ställd på är väldigt genomskinlig. Ibland dyker det upp sådana i forumet också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.