Hej.

Nu är vi i planeringstagen för ett nytt badrum.
Badrummet är idag 2,2x2,2 meter.

Detta blir mitt första badrum jag kommer att renovera, så har lite funderingar kring vissa saker.
(Mattläggning, flyttspackling görs via en kompis firma, El görs via en annan kompis, och VVS via lokalföretag.)

Kvitto/garanti på dessa saker är jätte viktigt för mig.

Golvvärme.
El eller vattenburet ? Vi har idag bergvärme som värmekälla på huset. Vi har inte tänkt att lägga golvvärme i någon annan del i huset i framtiden. Ska man ändå lägga vatten, eller räcker det med el ?

Samma gäller handdukstork, nödvändigt ont om man ändå ska göra om eller bara onödigt lyx ? Tvådelat här hemma om det.

Ett bra planeringsverktyg? Vilket är bra ? Kommer inte överens med Ikeas...
Hade tänkt lägga upp en bild här och ta lite feedback på lösningen.

BirgitS
Det kan vara knepigt med garantier när flera firmor är inblandade eftersom de gärna skyller på varandra.

I små badrum brukar det inte löna sig att lägga in vattengolvvärme. Men det är klart att ingen vet vad elpriserna blir framöver.

För att inte behöva värma upp så mycket med elgolvvärmen kan det vara bra med en handdukstork kopplad på radiatorvattnet och eventuellt även med elanslutning om man vill kunna använda den sommartid. Men i en tidigare omröstning om hur många som har sin handdukstork på för det mesta var det en minoritet som hade det, i stället var de avstängda för det mesta för handdukarna torkar bra ändå på ett halvt eller helt dygn.

Du kan pröva med https://ds.spark-vision.com/blueprint_online/?sboc=SBPA-00057&lang=sv
Flera butiker som säljer badrumsinredning och/eller kakel länkar till specialvarianter av den med deras egna produkter inlagda.

• Gilla
Brorw
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.