Nytt badrum i bostadsrätt

17k läst  49 svar

1. H
    Medlem Nivå 3
    Men...vart tog toan vägen? :)

Gillar för övrigt golvet - riktigt snyggt!

2. N
    Medlem Nivå 8
    Tack! Hehe ja toan kom på plats dan efter, fler bilder utlovas!

3. N
    Medlem Nivå 8
    Elektrikern kom också förbi och kopplade in spottar och lysrampen som sitter i spegeln. I och med att vi tidigare inte hade en jordfelsbrytare så fixade han också en sån samt kopplade in golvvärmen. Sen började en lång väntan på att få använda golvvärmen. Eftersom allt behövde härda klart så dröjde det ungefär 4 veckor innan vi vågade koppla in den.

Elektrikern fixade också med handdukstorken och tog el till den från köket som ligger vägg i vägg med badrummet.

Rörmokaren kom som sagt tillbaka och fixade det sista med rören och sitt lilla misstag. Sen så fixade hantverkarna det sista finliret med handdukshängare, toalettpappershållare och all annan inredning. Sist fixade de en tröskel i ek som blev riktigt snygg!
    tröskel.jpg
    Här är en förebild, innan den nya tröskeln kom på plats.

4. N
    Medlem Nivå 8
    Är någon intresserad av kostnader för vårt lilla projekt?

5. H
    Medlem Nivå 3
    Siffror är alltid intressant :)

6. T
    Medlem Nivå 2
    Ja absolut och speciellt om det går specifiera per del =) man kanske skulle vilka ha lika om det går bra.
    Vart najs

7. N
    Medlem Nivå 8
    Tänkte lägga upp lite bilder på slutresultatet. Vi blev så nöjda med både företaget och hur själva utseendet blev till slut. Företaget höll sin tidsplan perfekt och avslutade efter 10 arbetsdagar med att överlämna vårt badrum till oss.

badrum.jpg
    Helhetsbild sedd från dörren.

duschen_helbild.jpg
    Duschen, blev perfekt med 90x90, den känns stor och rymlig.

handdukstork.jpg
    Handdukstork

handfat_spegel.jpg
    Spegel och kommod.

toalett.jpg
    Toalett med svart lock. Enda saken vi ångrar... Katternas tassar ger fula avtryck direkt.

duschblandare.jpg
    Blandare från Mora med takdusch som också den är från Mora.

blandare_handfat.jpg
    Blandare från FM Mattson.

8. anders07
    Medlem Nivå 13
    Blev ju riktigt fint det där!

Gillar det högblanka taket, en rätt fräck detalj... :)

NinaE gillar
  9. N
    Medlem Nivå 8
    Tack vad kul att du gillar det. Ja taket blev grymt bra tycker vi. Jag var lite orolig för att det skulle vara känsligt för fukt trots att det är till för att placeras i fuktutrymmen. Som tur är så ser det fortfarande fint ut, så jag kan nog sluta oroa mig nu :)

10. A
    Medlem Nivå 4
    Skitsnyggt med den grönaktiga mosaiken bakom blandarn (y)

11. Dalbotös
    Medlem Nivå 11
    Jättefint! Grattis till en lyckad renovering!

andwer gillar
  12. S
    Allvetare Nivå 14
    snyggt badrum. fin design. hade ni haft mera special så hade ej gått så snabbt

13. N
    Medlem Nivå 8
    Tack för allt beröm, det värmer!

14. H
    Medlem Nivå 3
    Mycket trevligt! Ni verkar ha snarlika mått på ert badrum som jag har på mitt, och dessutom liknande tankar om hur det ska se ut, så det var kul att få se hur bra det kan bli :)
    Högblankt tak, det hade jag missat. Cool detalj, ger det lite (mer) lyxlänsla!

NinaE gillar
  15. E
    Medlem Nivå 1
    Taket ser fint ut. Ser ut som kakel. Vad är det?

Hej där! :love: Det verkar som du gillar diskussionen i forumet. Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor och få tillgång till massor av bra funktioner.